Jump to content

danskiii

Members
  • Content Count

    3813
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    20

danskiii last won the day on April 29

danskiii had the most liked content!

1 Follower

About danskiii

  • Rank
    Generalløytnant
  • Birthday 07/12/1989

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Kommer fra Sandnes, bor i Ålesund
  • Kjøretøy
    E21 318 '77, F10 525d '10

Recent Profile Visitors

10674 profile views
  1. Ok, trenger litt råd her da jeg undrer litt på slagplan. Nå var mål å få ferdig ombygging av bremser før fredag da det bærer ned mot Trevatn for Koed Piknik. MEN, jeg er litt usikker på om jeg skal bygge om før jeg skal avgårde mtp dette er bygget opp av "brukte" deler som jeg ikke kan stå for påliteligheten til en såpass lang tur uten. Spesielt mtp jeg får ikke inn noe spesielt med brukstimer nå før det er avgårde ettersom ja, det er på fredag. Brukte delene har alle vært i bruk tidligere som bonus info, de skal være fungerende, men de er brukte. Skal jeg vente med dette til etter sommerferien eller er det bare å kjøre på før avreise? Få noen meninger her nå, litt usikker.
  2. Ja ser den, men 1% skal den få tåle tenker jeg. viser seg nok fort uansett om det lugger noe av det eller ei, evt feilmeldinger. Som sagt, nye dekk blir det nok der også men fy faderullan med penger det går på bil for tiden overhaling av girkassen til E21, LDS diff til samme samt alt ombyggingen som skjer, det tømmer konto ass
  3. MÅ vel egentlig ikke? Har ikke noe x-drive som kan tulle. jeg må derimot bli kvitt subbingen, ser skjermen ikke liker dette og skrifta på dekket er snart borte.. Fremme kan det subbe om jeg senker mer ned, noe jeg jo vil gjøre senere. Tenker det kan vente til neste år isåfall.
  4. Jeg bruker også denne på veteranbil og skal ha samme på F10 når jeg klarer å huske å kjøpe når jeg er på clas Hatt på veteranbil siden 2017, heftig udigg å få av da
  5. Da ble det til nye bakdekk. Continental ContiSportContact 5P Sil 265/30R21 fra Interdekk. Dette bør bli bra tenker jeg
  6. Ja for det blir mindre sannsynlig når du skriver slik om hullene forblir ovale er en annen sak, men ikke mulig for kalipper å gli oppover på noen måte uansett, les gjerne tråden linket over for info.
  7. Hvordan slarkete mener du? står mye forklaringer her: https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?966135-Volvo-Upgrade-DIY
  8. Bilen er kjørbar ja men blir lite brukt, F10n er så god å kjøre 😅 lufting i comfort seter og aircondition slår gammal bil som må bankes på starter for å starte til hverdags 😅 var senest ute idag og skiftet olje Håper på ferdig tilpasset ny radiator i morgen men usikker på om jeg får på de originale slangene og om festene vil passe godt nok...
  9. Alltid flotte ord du kommer med, takker så mye Girkassen kan vise seg å bli for mye for meg da det viser seg å trenge en del spesialverktøy som jeg ikke vil ta meg råd til her og nå, så den går mest sannsynlig videre til ekspert på østlandet som skal ta den innimellom over en viss tid.
  10. Litt jobb her idag med kalippere og master sylinder for brems. Frest ut spor i fester til kalipper for å få ned overheng. Uten å maskinere så henger den 7mm over skive, etter maskinering er det nede på 1mm. Blir bra dette. Kommer forsendelse fra koed neste uke med siste delene jeg trenger så da er det bare å kaste seg rundt og få det montert før avreise fredag tenker jeg Fant også ut jeg har 2stk E12 bremse master liggende. Bruker disse da de har 2 uttak til hver av kalippere foran og slipper da bruke T-stykke på bremserør. Fått funksjon i den ene før men nå ble det å fullstendig demontere begge. Den øverst på bildet er den som har fått gjennomgang før, som også er den som ser ut som den har levd det lengste liv. Den nedenfor er ikke original men av merket FAG. Det som jeg bemerket meg mest mellom disse var at den uoriginale har en tilbakeslagsventil på utgangen til bakbremser. Noen som vet hvorfor det? Fikk tatt bilde nedi begge mastere etter demontering, må si den gamle originale virket som den var i best form. Mest sannsynlig ettersom den har stått i bil med bremsevæske i, mens den uoriginale har ligget lagret i en del år. De er nå for å bade i diesel litt for å rense ut siste rest Det skal også bremsevæske tank da den var noe sort blitt Lett stålbørsting av den originale og den ble mye finere Som også tidligere nevnt så har jeg proposjonsventil fra E12 da jeg håper det vil bedre bremsefordelingen som blir greit påvirket av større bremser foran. Lett børsting på denne også, blir så bra å få dette montert
  11. Meget bra! Spent på om dette blir å beholde eller selge
  12. Kaster frem listen igjen Kommer litt oppdateringer nå i hu og hast frem mot neste helg før det er av gårde på ferie og Koed Piknik. Kjøpt: Turbomanifold Veivaksel fra e21 320 Stempler fra E21 320 Bremsekalippere foran fra volvo 240 for ventilerte skiver 1.8i topp fra E28 Innsug fra 1.8i Ledningsnett fra motor med innsprøytnkng Fuel rail med trykk akkumulator Rør for bypass av kjøling Ventilerte bremseskiver foran for 323i Bremseklosser for volvokalipper + monterings kit E12 proposjonsventil E12 hovedbremsesylinder Oppvarmingregulator fra saab turbo Bensinfordeler fra saab turbo Luftmasseventil fra e21 og saab turbo Måler oljetrykk Måler turbotrykk Komplett håndbrekk oppsett fra e30 med skivebrems bak Bremseskjold fra E21 323i Bremsekalippere bak fra E30 325i og klaver Bremseskiver fra e30 325i eller e21 323i bak Bremseklosser til E30 325i bak + monterings kit 168 LSD 3.45 fra E36 Mangler: Intercooler T3 turbo, vurderer Holset HX30 Rør og koblinger til intercooler Messing injektorer fra mercedes benz 450sel 6.9L Flettet stål slanger for bensin til dyser Utgående girkasse flens fra getrag 245 Stempel ringer til e21 320 Rådelager til e21 320 Rådeforinger til e21 320 Veivlager til e21 320 Utgående simmerring til e21 320 Bensinpumpe for +200hk Bredbåndslambda sensor kit med måler Borre og gjenge opp registerdeksel for oljeretur fra turbo Borre og gjenge opp filter hus for oljeføding til turbo
  13. Takker. Litt usikkert om jeg kommer til å jobbe videre med girkassen eller om jeg får noen til å ta over. Er en del som må stemme 100% for at girkassen skal gå smertefritt så har fått kontakt med en kar på østlandet om å ta en overhaling. Disse girkassene blir ikke mindre verdifulle akkurat så det kan jo lønne seg men alt koster jo. Og det er begynt å bli en kostbar girkasse allerede
  14. Nå er jeg litt i tvil her på girkassen jeg driver å bygger om fra å passe til M20 til M10. En Getrag 245. Hvordan kan jeg best mulig se om dette er en Overdrive eller en Sport (Dogleg) kasse? Når jeg har girvelger ut fra girkassen vippet til venstre og drar den helt bak, som vil være girkule fremover, så er det Revers. Når jeg dytter girvelger helt frem, som vil være girkule bak så er det første gir (antar jeg). PRøver å få inn flere gir men litt vanskelig når kassen er i biter og ting ikke er opplagret Skulle også hatt tips til å få av baklokket.
×
×
  • Create New...