Gå til innhold

Bunnpannepakning? Oljelekkasje


yoozup
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg sliter med oljelekkasje, fyller 1 l i uken nesten. Jeg har byttet toppdekselpakning, veivhusventilasjon og pakningen ved oljefilterhuset. Etter jeg skiftet pakingen ved oljefilterhuset så ble det litt mindre lekkasje. Så da har jeg en mistanke det må være bunnpannepakningen eller bunnpannen som har sprekk. Noen som vet om kan være andre ting? Gjerne gi tilbakemelding på ca pris på verksted for jobben, jeg er nesten sikker på at det er bunnpannepakningen da denne ikke har vært byttet siden jeg har eid bilen 2007. Takker gjerne for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja jeg skal få jekke den opp i uken her å sjekke, huff huff. Begynner å bli små lei av den gule oljelampa. Fikk prisoverslag på merkeverksted på arbeidet for 6 lapper. Skal sjekke med en mekaniker hvor mye han tar. Jo da som alle dere sier så må jeg vel ta å jekke den opp eller mekanikeren får gjøre det :) Ahhh så mye dritt på N42/N46 motoren. Etter jeg har fikset denne lekkasjen, så er det den fine eccentric shaft sensor som kødder med meg en stund nå. Denne gir ingen feilmelding, men når jeg tok av pluggen så var det en del olje på pluggen og pluggsensoren. Dyr del også :( jaja, takk for tilbakemeldinger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det var visst en dårlig jobb som ble utført av meg, da jeg byttet pakningen på oljefilterhuset som ga meg en bra oljelekkasje. Jeg glemte å bruke tetningsmiddel for metallflater, dette er gjort nå. Ingen lekkasje nå :) må bare le litt av meg selv at jeg klarte å gjøre en amatørfeil, men man lærer alltid noe nytt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...