Gå til innhold

Startvansker, E90 320d (video)


JayEK
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 2005 320d som ikke vil starte (se video). 

Den startet fint tidligere idag, så byttet jeg om fra H11 Halogen til H11 LED i tåkelys foran, da den ene pæren hadde gått - forsøkte ikke starte den etter det, testet bare at lysene virket ved å slå på tenningen. 

Når jeg så skulle kjøre til jobb isted fikk jeg ingen reaksjon, som vist på videoen. Ettersom jeg beregnet å kjøre til jobb, fikk jeg plutselig ganske dårlig tid når jeg da måtte gå, så har ikke fått sjekket etter noen feil. Er også ganske grønn når det gjelder bil, så vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men mistenker sikringer da jeg hører klikkelyder fra hanskerommet når jeg trykker inn Start/Stopp-knappen. 

Noen av dere som har vært borti et lignende problem? Eventuelt har forslag til hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du har trøbbel med batteriet. Gå inne på skjult meny på bc og mål spenningen. Eller bare ta et voltmeter og mål direkte på batteriet, skal ikke være under 12,3 volt og skal ikke falle under 9 volt ved prøv på start. Kan være bra spenning men batteriet kan være slitt. Så da detter det under 9 volt ved belastnig. Kan muligens redde det ved og lade, men som regel er det ferdig. Har du ibs på jordingskabelen må nytt batteri kodes/registreres. Vil anbefale og ikke bruke start kabler vis du abselutt ikke må. Vis du må bruke dette bruk årtlige kabler med overspennings vern på kontakt punktene under pansret på passasjer siden. 

Er disse tingene i orden så kan det være ledningen som går fra batteriet og til "sikringsboksen" men tror ikke dette var problem før 07 mod og nyere.

Endret av Sand1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...