Gå til innhold

E36 M3 Clutch


FredrikWake
 Share

Anbefalte innlegg

Skal bytte clutch på min ombygde E36 M3 Touring, og har noen ting jeg må avklare på forhånd. Håper noen kan svare så raskt som mulig :)

Motoren er en S50B32, og girkassen er 5-trinns ZF fra 3,0. Skal bestille clutch-sett fra Koed, og da har jeg 2 valg; Clutch-sett S50B30 og Clutch-sett S50B32. 
Har alltid hørt at clutch skal bestilles ihht den girkassen man har, så jeg stusser litt på at motorkoden kommer inn her. 

Lamellen og utløserlager er lik på 3,0 og 3,2, men har googlet meg fram til at trykkplaten er forskjellig delenummer på. 

Så til det store spørsmålet: Vet noen hva som passer her? Og hvilken jeg må bestille?

Endret av FredrikWake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7.3.2017 at 11.17, stig. skrev:

er clutchen dårlig da ? slurer den osv ? du kan jo også ha feil slave eller master da.

Clutchen biter som bare juling, men alt for tidlig. Ingen antydning til sluring under press. Pedalen er hard. 

Slavesylinder er skiftet. Mastersylinder er kontrollert av verksted. Alt i orden.

Endret av FredrikWake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stig. skrev:

da tipper jeg du har feil "utveksling" et sted, har den alltid vert sånn ? tenkte hvis bilen din er ombygd, så kansje de har beholdt org master cyl eller noe sånt. 

Mastersylinder skal være samme. Den varierer kun på årsmodell. 
Bilen er ombygd fra 328, så mye der er likt M3 3,0. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis slave å master er lik, så er det sikkert clutch da som synger på siste verset, om du ikke er så "heldig" at det er en liten feil inne i clutchuset et sted,en bøyd arme eller noe sånt, men det tilhører sjelden hetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...