Gå til innhold

E46 320D 2003 med merkelig vibrering


amentia
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 2003 320D aut. som noen ganger har begynt å gi fra seg en merkelig og hørbar vibrering i det den girer opp til et høyere gir. Vibreringen varer ca. et halvt sekund (kanskje kortere) og minner om den lyden som kommer når man ligger i 80-90 og kjører innpå et sånt rumlefelt ved gulstripa eller hvitstripa. Tidligere kom det en sjelden gang i blant, men nå i det siste synes jeg det har skjedd oftere og oftere. Hva kan være galt? For lite olje på kassa eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av girkassene på disse bilene liker ikke chipping. KAN resultere i converter havari. Jeg bytta converter, filter og olje på kassen, samt noen deler på oljepumpehuset som var defekte. ble rimelig dyrt da jeg gjorde det til firma. ca 30 lapper. Så billigere å få tak i en brukt girkasse og bytte denne selv el på verksted. Men det trenger ikke å være converteren. Ville sjekket andre mulige feil før jeg konkluderer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tilgang til et verksted og er brukbart skrukyndig selv, så vil prøve å få tak i ei brukt kasse. Om jeg tar den til et verksted, vil de se hva som er feil ved å koble til diagnoseutstyr eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er det en mulighet for at for lite olje på kassa også kan være en årsak til dette? Første gangen jeg hørte vibreringen var i desember, og bilen har kjørt ca 3000 km etter det, og problemet har gradvis økt fra at det skjedde en sjelden gang i blant til at det nå skjer litt oftere. Fortsatt girer den imidlertid om langt oftere uten at vibreringen kommer enn at den kommer. Derfor tenke jeg kanskje at årsaken kan være at mer og mer girolje fordamper og dermed at problemet blir gradvis mer merkbart.

Endret av amentia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...