kentha320dat

Medlem
  • Innholdsteller

    108
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kentha320dat

  • Rang
    Løytnant

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. kentha320dat

    Bremserør E46?!?

    Bestilte begge bremsrørende til GS bildeler + noen fester o.l. Løsnet på tanken som nevnt i forrige innlegg. Fullt mulig å få lagt rørene i samme trase som tidligere. Prøv å ikke bøye/endre mye på de gamle rørene når du demonterer slik at du kan bruke dem til mal når du skal bøye til de nye rørene. Tang for å bøye rørene kan du få kjøpt til biltema etc. Er litt jobb og knot, men fullt mulig å gjøre selv, for et par tusenlapper. Du finner også DIY på youtube. Lykke til
  2. kentha320dat

    Knekt bolt i veiv

    takk for beroligende svar Otis :)
  3. kentha320dat

    Knekt bolt i veiv

    Hei Har bilen min, en 2012 520d f11 inne til registerbytte til sulland BMW. Det skal skiftets øvre og nedre register grunnet strekt kjede. I den forbindelse har mekaniker knekt en bolt som står i veiva. Jeg har spurt hvordan de fjernet den knekte bolten fra veiva. De borret hull i bolten og brukte grisepikk for å få den ut. Brukte varme eller kulde alt etter som, for å få den ut. Jeg har selv erfart ved større bolter (landbruksmaskiner) at ved bruk av grisepikk kan man risikere at bolten fester seg ytteliger ved at den "utvider" seg og ting kan bli verre. Er dette noe jeg burde bekymre meg for med tanke på evt senskader ved fjerning av bolten i veiva? ser for meg at det er ømfintelig mekanikk i registeret/veiva? mvh kentho
  4. kentha320dat

    Metallspon i motoroljen f11

    Vil tro det ble observert visuelt. Har ikke hørt noe om prøver av oljen. Ønsket å skifte strammeren siden jeg selv mente at jeg hørte lyder fra registeret, samt at jeg hadde lest meg til at det kunne være en lur ting å gjøre, som et forebyggende tiltak.
  5. kentha320dat

    Metallspon i motoroljen f11

    520 diesel. Mulig du har rett. Får dekt halvparten av utgiftene til nå. Servicen er utenom. Takk før svar
  6. kentha320dat

    Metallspon i motoroljen f11

    Hei. Stiller meg undrende til dette: Leverte min 520 f11 2012 mod til service hoss Sulland BMW i slutten av august, hvor jeg ba dem skifte strammeren på registeret samtidig som service ble utført.(115000 km) ved skifte av strammer ble registerkjede målt. Det ble konstatert strekt registerkjede, ergo strammer ble ikke skiftet. Dette kostet meg uansett 11000,-. Ble anbefalt å skifte register. Ok, ble enige om å søke Goodwille garanti til BMW. De måtte demontere register, en 5 timers jobb for å kartlegge skader (12000,-) måtte vente 14 dager på at de gjorde jobben. Tilbakemelding ble "metallspon i motorolje, vi anbefaler motorbytte". Dette er nå inne til behandling til BMW som en Goodwille sak. Men siden jeg enda venter og har fått tenkt mye, så kom jeg til å lure på hvorfor de ikke merket metallsponet i oljen når de utførte service. Olje og filter skal jo byttes? Skulle vel kanskje merket noe allerede da? Noen som har noen tanker rundt dette? Har allerede brukt 23000,- på NADA føler jeg!!
  7. kentha320dat

    BMW m47tu2d20 swirl flaps

    Her har du en DIY. https://www.youtube.com/watch?v=A7vqFQCF_Cs Helt kurant jobb som Otis sier.
  8. kentha320dat

    Lakkskader

    Takk for nyttige svar. Viste seg at mesteparten var maling fra garasjeveggen, men mangler 4-5 mm lakk rett under baklyset. Som nevnt av dere så må jeg nok legge lakk der for å få det bra. Har ikke prøvd med poleringsmiddel eller rubb enda, men vises svakt noen riper i lakken ved sollys, så tenker at mesteparten kan bli borte med polering el rubb da? ikke gjort slikt før, så usikker.
  9. kentha320dat

    Lakkskader

    Hva kan man gjøre med dette selv? 🙄 så syyykt irriterende start på dagen!
  10. kentha320dat

    E46 320D 2003 med merkelig vibrering

    det er jeg usikker på. De som fikset min konstaterte feilen ved å prøvekjøre den. Luktet blant annet brent av oljen i gearkassen, noe som visstnok skal være et tegn på feil med converteren.
  11. kentha320dat

    E46 320D 2003 med merkelig vibrering

    Noen av girkassene på disse bilene liker ikke chipping. KAN resultere i converter havari. Jeg bytta converter, filter og olje på kassen, samt noen deler på oljepumpehuset som var defekte. ble rimelig dyrt da jeg gjorde det til firma. ca 30 lapper. Så billigere å få tak i en brukt girkasse og bytte denne selv el på verksted. Men det trenger ikke å være converteren. Ville sjekket andre mulige feil før jeg konkluderer.
  12. kentha320dat

    E46 320D 2003 med merkelig vibrering

    Kan sikkert være flere ting, men opplevde lignende på min 04 320 dat automat da converteren i girkassen var defekt. Forstod det slik at det er noen clutch plater som slurer og at man da kan oppleve vibrering el during i bilen. Bilen trimmet?
  13. kentha320dat

    deler til min e46, for godt til å være sant?

    Ja, du har vel rett. En grunn til prisen Takk for svaret
  14. Hei. Skal bytte bakre bærearmsforinger på min e46 320dat 04 mod. Tittet litt på ebay for å finne alternative løsninger på hvor dyrt dette skulle bli. Foringene ligger rundt 1100,- på GS bildeler. På Ebay fant jeg dette under delenummeret til foringene jeg er på jakt etter: http://www.ebay.com/itm/like/BMW-E46-Control-Arm-Ball-Joint-Tie-Rods-Links-Bushings-Suspension-Kit-10PC-KIT/111251319062?hlpht=true&ops=true&viphx=1&_trksid=p2050601.c100125.m2672&_trkparms=aid%3D555012%26algo%3DPW.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20140212104718%26meid%3D681860a99c97413ab12d14d06a870811%26pid%3D100125%26prg%3D20140212104718%26rkt%3D4%26clkid%3D1145570888406455046&_qi=RTM1793693 Er det mulig at man får ALT dette til 1300,- og at det går å bruke på min bil? En bærearm i seg selv ligger på over 2000,- på GS. Noen som har erfaring? Mvh Kentho
  15. kentha320dat

    ABS-føler - tankmåler e46 320dat

    ingen?