Gå til innhold

Snap-in adapter E61


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har gått på en liten smell med snap-in adapter til 2008 E61 LCI, burde ha lest på forumet først 😁.  Tenkte å spille musikk fra mobilen på stereo-anlegget.  Bilen er forberedt for snap-in adapter, og adapteret er original BMW 84212338571 (Connect).  Telefonen er en Samsung Galaxy S3 jeg hadde liggende, med tvilling SIM-kort.  Det går fint å koble mobilen opp med Bluetooth for å få ringt, og kontaktlisten kommer opp på skjermen slik den skal.  Skal ikke Connect-utgaven ha flere muligheter enn lading og kontaktliste, eller er bilen for gammel?  Jeg prøvde å koble mini-jack fra AUX-kontakt til mobilen mens mobilen var i snap-in adapteret, slik at jeg kan spille musikk og ha kontaktlisten samtidig.  Ved streaming av radio-apper så får vel mobilen i snap-in adapteret bedre signal enn uten snap-in adapter, så det er dumt det ikke fungerer.

 

I tillfelle bilen er for gammel til å kunne spille musikk fra mobilen via adapteret så kjøpte jeg en liten Bluetooth -> AUX mottager, men for å få dette helt skjult så må AUX og strøm fra USB kobles opp på innsiden av midtkonsollen der mottageren ligger.  Noen som har funnet en elegant løsning på dette?  Regner med å koble min Samsung Note 4 opp til mottageren trådløst da jeg tror Galaxy S3 (mobiltelefoner generelt) bare kan koble seg på én enhet samtidig via Bluetooth.

 

En annen ting:  Når jeg prøver å gå til BMW Online i menyen i bilen (Navi Professional, hvis det er relevant) kommer det en beskjed om at den ikke finner noe SIM-kort.  Bilen er importert fra Tyskland, og jeg ser det har vært diskutert endel rundt importerte biler på forumet men finner ingen konklusjoner for E61 vedr. BMW Online.

 

S609      Navigation system Professional

S612      BMW Assist

S616      BMW Online

S633      Preparation, mobile phone, Business

S6AA     BMW TeleServices

S6AB     Control for Teleservices

S7SP      Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth

S8SC      Telematics access request,country-spec.

S8SP      Control unit COP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...