Gå til innhold

Tikkelyd bilmotor


Clonen
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann Bimmere! 

Jeg kjøpte nylig en BMW 1-serie, 2011 modell (122 hk, bensin, automat), og tok den rett på driftstest for å vite at alt var i orden. Testen kom ut hovedsaklig positiv, men det var noe høy HC i kjølevæsken (178 HC) og en feil ved lambda på forhøyet tomgang. De på NAF sa at disse to bemerkningene sannsynligvis hang sammen og de foreslo at toppakningen kunne være dårlig uten at de kunne si det sikkert. Jeg har vært innom tre ulike verksted (pluss Sulland BMW Hamar,) men samtlige har sagt at de punktene på testen ikke er noe som vil forringe bilens motor, og derfor ikke behøver å gjøres noe med. Samtidig sier dem at det lite sannsynlig er toppakningen. Men etter å ha hatt bilen litt har jeg lagt merke til at bilens motor tikker når jeg kaldstarter den. Denne lyden trodde jeg først kom av løs viftereim, men jeg har skjønt at det kommer fra motorrommet. Når jeg har kjørt litt blir lyden helt  borte, og det samme gjelder hvis jeg starter motoren etter en kort stoppepause, da er den ikke til å høre. Motoren har ellers ingen ulyder og fungerer tilsynelatende godt. Det er heller ikke spor i oljen etter noe hvitt puss eller lignende. Tidligere eier sier at motoren stoppet i 2016, og at Sulland byttet hjerne i den forbindelse. Det er all informasjonen jeg har. Noen her inne som har noen erfaringer på dette området?

- Anders

Endret av Clonen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...