Gå til innhold

M62B44 nonvanos motor med byttet register selges.


Eirik Viste
 Share

Anbefalte innlegg

Denne nonvanos motoren har blitt påkostet mange tusen kroner da registeret ble byttet. Tidligere eier var heldig og fikk rasling fra motoren som et forvarsel, og unngikk registerhavari. Det skjer på disse M62 motorene. Glideskinnene går i oppløsning og kjedet hekter seg fast og motorskade oppstår. Mye av årsaken til at mange ikke bytter registeret er at motoren kan svive helt fint og uten ulyder.  I sommer så jeg en 540 Touring billig til salgs med havarert motor. Jeg var og i kontakt med en kar som hadde E38 740 med ulyder fra registeret. Verkstedet han snakket med skulle ha 40.000 kr for jobben. På merkeverksted kan det nok koste enda mer. Jeg forstår jo at mange ikke gjør reparasjonen når det koster så mye. Men bilen blir plutselig veldig lite verdt med defekt motor. Han jeg kjøpte motoren av brukte ca 14.000 kr på delene alene da registeret ble byttet. E36 M3 3.2 kjedestrammer ble og kjøpt ny. Manifoil - og innsugsugspakninger ble byttet. Toppdekselpakningene og. Dette er dyre deler og ble kjøpt hos Bavaria. Det er ofte små vakumlekkasjer på disse motorene, og motoren kan gå litt ujevnt pga dette. Eieren fortalte at motoren ble merkbart sprekere, fikk finere gange og forbruket gikk ned etter at jobben var gjort. Motoren skal være kjørt litt over 200.000 km, og stod i en ombygd E38. Jeg kjenner tidligere eier av motoren og en dyktig mekanikerkompis utførte arbeidet med registerbyttet. Jeg har kjøpt en original 540ia, men dessverre med TU vanos motor. Min motor kan dessverre ikke brukes i denne. Manglende tillatt totalvekt på min 520ia er hovedgrunnen til at 4.4 motoren selges. Jeg har ikke lyst til å jukse med vektene for å få den godkjent, spesielt siden den skal selges etterpå. 540en har 225 kg høyere tillatt totalvekt enn 520ia'en. Da blir heller 540en ombygd til manuell bil. Motoren selges med starter, dynamo og servopumpe. Styringsenheten med EWS boks og nøkkel følger og med. Prisantydning for motoren er 14.000 kr. Motoren befinner seg i Stavanger. Har forbindelser med gunstig frakt til Østlandet. Frakt med Norlines fra Sandnes og til mange havner helt til Kirkenes. Ring gjerne for mer info. Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Endret av Eirik Viste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...