Gå til innhold

BMW N47 registerfeil?


Fjeldstan
 Share

Anbefalte innlegg

Vær hilset!

Noen som vet om BMW fortsatt kjører kampanje på utbedring av registerfeilene i N47? 

Jeg har nettopp hatt bilen på verksted for undersøkelse, der de fant ut at lagre i multireima hadde slark og reima var punktslitt, og at det var det som fremkalte de symptomene jeg hadde. En ekstra slags brummelyd mellom 1k og 2k omdreininger. I tillegg rasla det ganske mye på tomgang. Feilen ble utbedret, men jeg synes fortsatt at bilen bråker veldig mye. Er første dieselbilen jeg har med registerkjede, så jeg vet ikke hvor mye det skal låte når alt er på stell. De fant altså ingenting på registeret på Bilia. Noen som vet hvordan de søker? Hvor mye lyd er det naturlig at bilen lager under vanlig kjøring? Mulig jeg har blitt oversensitiv på lyder sånn sett.. Noen som vet pris på bytte av strammer til kjedet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom Stamsaas med en '08 N47D20A (med bare 57k km på telleren) i oktober i fjor etter mistanke om slakke i kjedet, og ba om å få kontrollert dette. Slik jeg forstod så har de et spesialverktøy som måler hvor slakt kjedet er. Når de utførte denne kontrollen så byttet de også kjedestrammer - og selve strammeren kostet 555,- eks mva. Totalt kom hele kontrollen på rundt 2200,- eks mva.

Symptomene jeg hadde var at jeg hørte en raslelyd fra motoren mellom 1k og 2k rpm - minner litt om lyden et sykkelkjede lager når man tråkker bakover.

I følge Stamsaas, så kjører de ikke lenger kampanje på dette. Men, de sa at de kunne søke BMW om å få dekket kostnader dersom kjedet faktisk røk og at bilen hadde full servicehistorikk og det var under 100k km på telleren (iirc). I mitt tilfelle så var bilen under bruktbilgaranti fra forhandler, så jeg fikk heldigvis utbedret dette under denne garantien (phew!)

 

Mvh

Morten 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...