Gå til innhold

Bytte differensialforinger e91


bmwe91
 Share

Anbefalte innlegg

Ved utbedring av mangel lapp etter EU- kontroll, så oppdaget jeg at de fremre foringene til diffen var begynt å bli dårlige. Har funnet verktøy på ebay så vurderer å bytte de hjemme i garasjen. Men jeg lurer litt på hvor mye arbeid dette egentlig er. Er det mulig å bytte de med å bare senke diffen litt ned. Eller må man ned med alt sammen? Visst det bare er snakk om et par 1000 lapper i arbeid så vurderer jeg å bare levere den inn for å slippe bryet med det. Men om det blir for kostbart så må jeg nok ta jobben selv. Noen som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må av med kardangen mot diff og drivaksler, så støtte opp diff med girjekk så du kan jekke den ned, ja du må ned med diff men er ikke så gale jobb egentlig.usikker på hvilken e91 du har og om eksos er i veien. Byttet nylig drivaksler på en E46, går ganske greit med diff og. Ville sjekket hardykobling i samme slengen. Sjekk youtube, mange fine videoer. Ryker fort noen lapper på verksted. Om du gjør det selv, ha en god momentnøkkel og bruk rett moment

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...