Når man erstatter swirl flaps med TRF Performance erstatningsplater får man ikke feilkoder, og med det fremstår denne løsningen som en av de mest kosteffektive og "smarte" oppgraderingene man kan gjøre.
Men, for de av dere som vil mer, altså fjerne andre potensielle feilkilder og ikke minst rydde litt i motorrommet, så skulle man jo gjerne har demontert hele systemet og ikke bare fjerne selve flapsene. Dette vil jo da bla hindre at man får en "vakumlekkasje" i slanger man ikke tenker på.
Hva skjer om man da fjerner alt? spjeld, aktuator, slanger, ventil, rubbel og bit. Jo, da får man feilkoder. Noen kan da leve med dette og ikke bry seg nevneverdig om det, andre er litt mer petimeter og vil gjerne slippe å se feilkoder hver gang man jobber med bilen, og ikke minst, slippe å måtte svare mekanikeren sin hvorfor den koden er der, og forklare hvorfor den ikke er problemet, hver gang. Evt, ved salg av bil.
Så, løsningen på m57:
Du sender styreenheten til oss vel!
Siste stykke arbeid ble gjort på dette i dag. Hva gjør vi? Det finnes mange måter å unngå et problem, og det å maskere et problem er ikke en løsning jeg liker. Derfor gjør vi litt mer, og endrer større deler av "programvaren" slik at den blir satt opp for å være "en versjon som ikke har swirl flaps", på _nøyaktig_ samme måte som BMW gjør det.
Resultat? Du kan ta bort 9,10,11,12 på bildet:
Og allikevel ende opp med:
0 kommentarer
Anbefalte kommentarer
Det er ingen kommentarer å vise.
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå