Gå til innhold

Høy tomgang M20


-Roger-
 Share

Anbefalte innlegg

Byttet gasspjeldbryter i dag og motoren oppfører seg mye bedre enn før, men sliter med høy tomgang..

Bryteren er montert helt til ene siden, akkurat da det kommer et "klikk". Har forstått det slik at det er riktig og at den da er i lukket posisjon.

Etter jeg har justert skruen som står på gasspjeldhuset helt i bunn går den fremdeles på 1000-1200 rpm ved drifttemp.

Har ikke prøvd å starte den på kald motor enda.

Noen som vet hva som er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange bar skal det være i bensinsystemet når bilen går?

Jeg har vel justerbar bensintrykksregulator så hvis den er stilt høyere enn vanlig kan vel det ha noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se litt i morgen hvor mye trykk jeg har på tomgang!

Skal kjøre til Skien/Porsgrunn med den i morgen også, men regner ikke med det har noe å si at den har litt høy tomgang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunntrykket skal være 3bar. På tomgang burde den ligge like mye under som motor trekker vakum. 2,6bar kanskje

Jeg har ikke peiling på dette her, men med grunntrykket så mener du 3 bar ved et gitt turtall/pådrag?

Så på den nå og den gikk jo på 4 bar ved tomgang.

Stilte den ned til 3 men jeg turte ikke mer i frykt for tenningsbank eller noe annet galt skulle skje..

Er det trygt å bare strupe mer ned? Tomgangen ligger fremdeles på 1000 rpm men jeg merket jo at dersom jeg skrudde trykket ned mot 2 begynte den å gå lavere

Vet dog ikke hva det vil ligge på ved 2,6...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Joachim sier. Ta av vakumslangen og hold fingeren foran. Sett på tenningen og se hva trykket i railen blir denne skal være på 3bar. Juster om det trengs.

Sett på slangen igjen, og start motor. På tomgang skal den ligge på ca 2.5.

Dette gjelder slevfølgelig på originale dyser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Eg har vel større dyser fra 735i så da skal vel trykte være noe høyere. Så ikke sikkert det er så gale da.

Blir nervøs av dette her jeg... Kjørte det ned til 3 bar mens bilen gikk på tomgang og da gikk den selvfølgelig magert :/

Skrudde opp igjen og håper ikke jeg ødela noe...

Nå er jeg på tur til Skien så får se på det når jeg kommer hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dyser fra 735? skulle da tro den trengte lavere trykk enn orginalt da, evnt. det samme, de er vel ikke så veldig mye større enn standard B25. Ergo skulle den gått litt fetere selv med samme åpningstid og trykk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når trykket skal være 3 bar som nevnt så skal trykket alltid være 3 bar uansett turtall eller belastning.

Det vil si at har du på tomgang vakum på 0,5 bar så skal trykket vise 3-0,5 bar altså 2,5 bar.

Hva er dette med 735 dyser og bensintrykksregulator?

Er det en ettermontert turbo, kammer,,,,?

Kjører dere med orginal hjerne med andre dyser uten lambda sonde eller mapping?

Ble bare litt nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...