Gå til innhold

SweetBMWs 318CiA > 325Ci Avsluttet.


SweetBMW
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, da fikk man endelig ut fingern, og begynt å skrudd litt på denna skiten. Fått av frontplate, radiator og sånt noe slik at det egnetlig bare er å koble fra motornettet og mellomaksel og hive ut hele motorn :) Skal bli spennende på fredag når jeg får nye motorn :) M54B25 med veldig få KM på tellern. Så blir det spennende snacks fra schmiedmann på eksossiden og masse anna godis ^^

Skal vi se.. Ja til slutt: Bjarne, du har herved ikke lov å kommentere denna tråden :) <3

ytb3vbgurw74z5k22yxb.jpg

r5iiocdaid5aswtixqc1.jpg

rn74zwki5j8vw2l36ac8.jpg

71l4s0zniui508vks3bv.jpg

Må bare si takk til André for hjelpen hittil, og at han stiller seg som frivillig til å være med på de fleste bilder. Fotogen eller ei.

Ser frem til fredag når nye motorn kommer på døra :D

|Andreas|: Om du skal ha AC Kompressor, now is the time to decide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 369
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du nøkkel, ews boksen, lysbryteren, speedeon og ecuen fra bilen kommer fra?

Om du har nøkkel, ews og ecu, holder det. Men om du kun bytter speedoen og ikke lysbryteren, får du en liten prikk inne i seedoen. Og det er sånn som seier at her er det noe som er byttet.

Men ikke noe å henge seg opp i, tenkte bare å komme med litt info.

Om du skal ha den nøkkeln som høre til nye motoren ligende et sted med ny ring, må du huske at den må vekk fra ringen, for at sentral låsen skal funke. For den tror nøkkeln sitter i fremdeles, noe den også egentlg gjør. :D

Eller skal du bytte alle låser og grunn modul fra bilen motoren kommer fra, kansje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal se litt hva som kan gjøres her enklest mulig :)

Har en som skal hjelpe meg med detta siden det ikke er min sterke side :P

Edit: Yngve, det skal gå å matche eksisterende EWS boks mot nye hjernen slik at du får start, samme gjelder speedo, det går å matche overens hvis man har rett ustyr :)

Så jeg skal se om det funker så lett som jeg har blitt fortalt ettersom han har en del erfaring med detta, og hvis det ikke funker, drar jeg til sverige og henter et helt sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsommere bil uten tvil :) hehehe, ja det skal godkjennes i utgangspunktet. Fant ut at det å bygge om fra automat til manuell er litt greiere når det gjelder gå fra firer til sekser motor, ettersom automaten veier en god del mer :)

Så etter det jeg har regna ut så skal jeg klare å holde vekta AKKURAT! men det er faen meg på håret og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da, etter mye banning svetting og skriking, og med hjelp av Toto, så fikk vi endelig ut denna skiten av jernklump.kasse og motor i ett rett ut :)

Satan a godt det var når den lå på pall og bilen bare står og gaper etter større motor :)

2lid7uv8hc15fhkvoeiw.jpg

c273mlmzg3dwqvyw6pj5.jpg

s6snjqxehk1ztjbnukdd.jpg

De som har kjørt med meg veit at jeg har hatt en kjølevanns lekkasje, og jeg har mistenkt alt fra toppakning til radioator, og utelukket en etter en.. I dag fant jeg endelig feilen :D

4hhk01p2dgdrkgbadc0y.jpg

Dette er den 90grader plastikk bøyen som sitter bakpå blokka som går inn på varmeapparatet :) Rart det lekker vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da etter en LANG Sverige tur var endelig motorn i hus :) Har ikke fått tatt noen bilder enda men du ser at det er litt skader på ventilene, og det var også derfor motorn var så billig.

:) Legger ut bilder når jeg kommer hjem fra verksted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke tatt noen bilder denne gangen pga kamera streika.. men skal ta noen senere i dag og legge ut :)

Fått gjort i dag:

Fjernet ledningsnett til TCU

Fjerna DME og lagt inn nye DME

Fjernet Wire fra tenningslås (automatgir relatert)

Fjernet midtkonsoll for automatgir

Gjort klart for montering av clutch pedal

Renset og gjort klar topp for Oslo Motor Service :)

Ellers må alt opp til BT og plombes før bruk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det gjort litt mer :) Kassa passa endelig på, fått montert motorgummien på festene i chassiet, og gjort topp klar for OSS. (Fjerna alt som var unødvendig, slik at de fikk mindre å gjøre)

Var litt digg når kassa endelig sklei på!

i tillegg fikk jeg satt nye bolter i hardykoblinga og slikt. Er litt greit med nytt av sånne småting.

Gammalt å rustent er slit, nytt og rent er bra! ^^

1f3u0q57msbxgkndsqrp.jpg

Girkasse på :)

z1bwuz77pvt8j5gwr2x6.jpg

Nye bolter!

6rb98j5szhlp6aaomyhx.jpg

Og toppen da.. Ser ikke så gærent ut oppi her :)

Thats it for now! Blir borte en stund på jobb så blir litt stille her en stund, men får bestille ny toppakning og slipesett og bolter her så jeg har noe å gjøre når jeg kommer hjem :) På tide å få denna inn i bilen snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...