Gå til innhold

BMW E12 520 Topasbraun ..-


raynik
 Share

Anbefalte innlegg

For en stund siden ble jeg eier av enda en BMW, denne gang en E12 520.

Litt historikk:

Bilen ble kjøpt i tyskland og kjørt til norge der den ble stående i tollen fram til 1995. Eieren før han jeg kjøpte den av, var første eier som har hadd skilt på bilen og den er første gang registrert i norge i 1995. Bilen ble førstegangs registrert da den var kjørt 2000 km, 20000 service ble tadd i 1999.

Bilen er nå kjørt 124000, usikker på service historikk osv..prøver å sjekke opp litt i dette.

Fikk hentet hjem bilen 18 september ...bilen trenger en god posjon pleie og kjærlighet for å bli slik den skal være..

Var veldig flasset på panser, tak og bagasjeluke(dette var jeg klar over) men begynner å komme punkter med rust rundt omkring..

legger ut litt bilder fra tidligere eiers tråd.

Deler som skal byttes/monteres.

-Pakningsett og 1 stk ventil. (kjøpt)

-Forskjermer(ny venstre er kjøpt)

-komplett grill (nye lyktegriller er kjøpt)

-Speil, montert på dørstolpen (Nye chromespeil er kjøpt)

-Frontspoiler type BBS (Kjøpt brukt)

-Dører(har rustfrie org dører i samme farge)

4t6k6rhul0wwvknu2mur.jpg

Mangler speilene.

tfyveiqdvxas30jdskz7.jpg

he4zek0pmalkdkiow08w.jpg

Gammel skade på panser.. begynt å ruste nå.

x08ftqtxcboiw4g24mor.jpg

d6vwh5j8h0t13d6utm7j.jpg

5x7v2gzw5kun31rus80v.jpg

h72iy36jip7atrl81a61.jpg

Interiøret slik det var tidligere, er nå ikke så fint grunnet litt mugg/jordslag....satser på å få dette vekk med en grundig rens..

tips mottas dersom dere har spesielle triks for slikt. Har en Foma rensemaskin jeg bruker.

9aj03brd17ug586rbmsh.jpg

I sin helhet så er det ett veldig bra utgangspunkt for en trivelig bruksveteran.

Stemningsbilder fra tidligere eier...

5q31r02p5e9afvjy5c2u.jpg

Uorginale dører med speil på dørplaten.

uusj44168exqa78yc3dt.jpg

Orginale dører og speil..slik skal den atter oppstå snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir et lite vinterprosjekt, skal ha bilen som bruksveteran i sommer perioden..blir ikke brukt på vinteren i mitt eie.

Men skal ikke gå så voldsomt til verk her, vil ikke den skal ende opp som evig prosjekt... skal fikse den slik at den er i akseptabel bruksstand..

Må bytte en ventil i motor, samt fikse litt karosseri og lakk ting før den tas i bruk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utgangspunktet er veldig bra, er spent på hvor mye jobb som må legges i det for å få den slik jeg ønsker... førstepri for min del er å få fikset ventilene, få på orginale dører og speil.

så må jeg få oversikt hva som må til karosserimessig. skal ikke være mye rust, kun småting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utgangspunktet er veldig bra, er spent på hvor mye jobb som må legges i det for å få den slik jeg ønsker... førstepri for min del er å få fikset ventilene, få på orginale dører og speil.

så må jeg få oversikt hva som må til karosserimessig. skal ikke være mye rust, kun småting.

Ser ut som et bra prosjekt :)

Hva er uoriginalt med framdørene? Det ser ut som helt originale 1978-> dører med originale el-justerbare speil? 77 modellene var de siste som hadde speilet nede på døra, fra og med 78 ble det plassert frammerst i ruta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørene som står på bildet er orginale dører med orginale el.speil, disse ble knekt og ødelagt av "ramp" som hadde det gøy... da ble uorginale dører med speil på døra montert... Di orginale dørene med nye speil skal monteres igjen.

Er det noen der ute som har speil, grill med crome og nyrer liggende så er jeg interisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5Høvdinger.. Bakdekka er ok, men framdekkene er helt firkanta etter noen iherdige oppbremsinger på bane:)

Dem Har begynt og få noen små oksydmerker under klarlakken, og den ene har en 3cm lang stripe i klarlakken.. Skulle jeg beholdt dem ville jeg hatt lakkfjerner på dem og polert opp kanten. Da blir dem strøkne.. ingen kantkjøringer. Kan sende med hurtigruten ja.

Er 8,5 og 9,5x16 tror jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første delebestilling på vei fra Koed ;-) Takk for en super handel;-)

-Panser

-Venstre Speil, mangler fortsatt høyre side.

-Venstre forskjerm

-H/V lyktegrill

-Venstre hjulbue bak

-BBS frontspoiler

Er vertfall en start, mangler kun høyre forskjerm og høyre speil nå...

Kun orginaldeler:

zkvtiihha60ltow0jl2u.jpg

dk8bwqz8ij5y35vlzp9y.jpg

8p2xztbu5ttbndnj38w8.jpg

wlyyoomu7u1qkfvhfahz.jpg

dtzlzz8p9wkzm6c3blv2.jpg

BBS er selvsagt brukt.

Må vel skje noe med denne stakkars klasssikeren iløpet av vinteren da.. er bare min arbeids innsats som kreves nå da... Skal få sendt di nye karosseridelene og bakluken til lakkering iløpet av høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo med en gang at dette blir som det bruker, litt mer enn planlagt,...hehe har funnet fram ett par motivasjonsbilder.

Er vel noe slikt som dette jeg har bilde av i hodet mitt... får motivasjon av å se slikt..kan vel ikke sis så mye mer enn ...NYYYYYYYDELIG...

men er nok en stund til den ser slik ut..hehe Skal jo trossalt være en bruks veteran..

ae5ughcs3tmqwuj6y6e6.jpg

qj9j3wrjurjw7kiheyk1.jpg

mgcluqo3pv9l5refj3pn.jpg

xa882jlzwg7dq0hzw5wx.jpg

1wn5s7tialwphlr7hsrg.jpg

Dette er vel ett brosjyrebilde som må rammes inn å henges i kaffekroken..

hs0j6jpnw68oanb0gqas.jpg

Damer og BMW er vel aldri feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...