Gå til innhold

E21 318i Baur prosjekt


e21baur
 Share

Anbefalte innlegg

Her er bilder av e21 318i baur cabriolet som jeg har fått tak i, Den er litt sliten akkurat no, men starter og går som den skal. den har stått tørt lagret i 8 år og skal etter planen bli pusset opp. Jeg har deler for over 20 flis som ligger og venter på meg når jeg kommer hjem.dscn0018resizeaq0.th.jpg

dscn0021resizeng6.th.jpg

dscn0019resizeqa2.th.jpg

Bilen er støvete og fæl, men ett godt prosjekt. Flere bilder kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er svak for rød og svart, litt mørk blodrød/ferrari rød.

tenkte jeg meg.

Listen over deler jeg har skaffet meg før jeg kommer hjem er :

Wischers stabstag foran og bak

King dragon powerfilter.

Bmw 2002 Motorsport ratt (sjeldent)

2002 Motorsport girkule.

King Dragon racing stoler

brembo skiver foran + Ebc bremser

Stålomspunnete bremseslanger foran.

Frontspoiler av ukjent merke.

krom hjulbuer 4stk.

Avon racing slicks 205/13" 55mm

Nytt eksos hele veien.

Sideskjørt bmw e30

Øyelokk/lister.

Dtm rustfri racingpotte bak = Svææær

Bmw logo på baklys i midten.

Piooner feita anlegg. Med full pakke 8høytallere og mtx forsterker.

Venter på :

Hvite instrumenter

Alpina spoiler bak

apex gassdempere senkesett 60/60

Zender skrudde racingfelger 15toms ubrukte.

Glassfiber panser og koffertlokk under 10kg samlet !!! 3000,- sek.

Eller karbon panser 4600,- sek.

Hvite Blinkers

e30 hvite side blinkers.

Subaru impreza radiator i alu

Prøver å få tak i :

323 bakaksel, Diff

323 Bakbremser

318 is motor (140hk) eller preppa 318 m10b18 motor. 4`er

lexan sideruter.

karbon dørtrekk 2700,- sek.

alpina racing bensintank

Catch tank til olje

Gule ekstra lykter.

Planer om å :

Flytte batteri bak

forsterke tårnhus bak. rivner lett.

ta av alt som veier mye og lette den til 900/800kg for gøyal kjøring.

Alt av understell skal bygges om og lakkes i industrimaling

kanskje 316 retro singel front.

Det er gjort allerede.

Sprell ny girkasse før den ble parkert og clutch.

320 front og understell foran.

mer kommer jeg ikke på i farten, Gleder meg som en unge til jeg kommer hjem for å bygge på denne bilen. Var meget, MEGET gøyt å kjøre denne bilen selv om det var 17år gamle sommerdekk og jeg breisladda i 40kmt i den minste sving. Latterkick bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har mest sannsynligvis fått ny trimmet motor til den og, en m10b18 med shrick 291 kamaksel og ventil løftere og sachs clutch. Motoren har desverre litt høy hc verdi, så jeg setter den på pall og monterer den når jeg skal ha det kanon gøy 0-100 på 8sek i en orginal e30 på 1130kg!!! e21 skal bli under 900kg !!!!! Først lette den for kilo.... tenkte jeg.. Bilder kommer !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunge bjelker ja, og targa bøyle ja, men ikke no vekt i taket og bakrute er i gjennomsiktig plast, veier opp mot det. Jeg skal erstatte panser og bakluke i glasfiber og dører holder jeg på og forhandle om. Minilite felger, interiør som veier ingenting har jeg også ro på. lexan ruter kjøper hos den lokale vindus forhandleren. 318i motoren som jeg har ro på og skal kjøpe er en m10b18 altså ikke no mer vekt på motorsiden. bare mer effekt. optimist ja, men bilen kommer til å bli feit, har nettopp fått orden på verksteds plass der vi er minst 10 biler, mest hovedsaklige alfa romeoer, 400kvm !!! jeg tenkte å få like bra grip som en alfa, men da må det bygges seriøst om, siden gamle alfaer er noe av det sykeste på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja og jeg fikk tak i en strøken ekstra e21 318 -77 for 1600,- liten bulk i venstre framskjerm og bærearm, ellers er den ganske strøken. gått 110000 også. vært i daglig drift av en kvinne på 26år som elsket bilen sin, hmm synd å hugge den, så jeg får vel pusse opp den også. :-) no har jeg 3stk e21`er. og 1 1602 som bare har gått 50.000km som er ett meget godt prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og jeg fikk tak i en strøken ekstra e21 318 -77 for 1600,- liten bulk i venstre framskjerm og bærearm, ellers er den ganske strøken. gått 110000 også. vært i daglig drift av en kvinne på 26år som elsket bilen sin, hmm synd å hugge den, så jeg får vel pusse opp den også. :-) no har jeg 3stk e21`er. og 1 1602 som bare har gått 50.000km som er ett meget godt prosjekt.

:shock: Har du noen bilder av den 1602en? Heldige gris! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bilder på mobilen min men den er ødelagt så jeg får ikke overført bildene av 1602`en.

Artig historie om den bilen.

en kompis av meg kjøpte den for 1500,- av en eldre kar som bare lot den stå i garasjen. Var vist grønne ruter all over på den. og motorsport ratt på den. men rusten hadde fått tak i kanalene og eksos potta var knekt.

Kompisen min kjøpte ny potte og nye kanaler, potta ble montert og bilen ble kjørt ca 1,5 time før den ble parkert utendørs i regnvær og drit, Rusten i kanalene begynte å vokse.. Og sveist ble det ikke gjort. Bilen er komplett og motoren og understell er imponerdene strøkent. motor rommet ser nytt ut. Og kompisen min monterte avon racing slicks, Stabstag foran og bak, King dragon stoler, Kn powerfilter, stålumspunnedte bremseslanger, bremboskiver, nye felger, 2sett med alu. Men bilen ble stående pga han hadde for mye prosjekter. Nye deler for 15.000 på den 1602`en. Den ble parkert i ett år, og jeg kjøpte den for 8 lapper (dekka kosta 10lapper) og hadde en kar til å se over den i går, Den er meget MEGET bra, utenom kanalene. Motoren starter som en klokke. og jeg gleder meg som ein unge til å prøvekjøre den igjen, sist gang røk en nippel i bremsekalipperen i snøvær så vi ga opp. Vet ikke hva jeg skal gjøre med denne bilen, stylingen ryker rett på e21 bauren. men bilen veier jo nesten ingenting og går som en rakett !!! akser som ett uvær og er kanon gøy å kjøre. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra prosjekt. men er du ikke liktt optemist ang vekta du ender på. er ikke de bauer bile stiva opp med en del tunge bjelker?

Der er ikke noe ekstra avstivning på De bilene da takramma er urørt og dermed ikke behov for det.

Dermed er de nesten 100kg lettere enn tilsvarende sedan eller coupe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte endeligt å tømme den forbanna telefonen min for bilder. Så jeg setter ut noen bilder av 1602 som har masse nye deler, som skal skrues på e21`en.

cnrf8eqyrjk92g4tuplk.jpg

ih4ax6fkrkgudtze1mfw.jpg

85bxtx5sxax99pf6run3.jpg

oxf8qrpm40a4995ft0kh.jpg

Fikk den forresten inn på ett tørt og godt verksted, for synd denne bilen står ute og fryser !! :-)

Ps: disse bildene er ca 6 mnd gamle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...