Gjest GromBil.com_ Skrevet Juli 2, 2003 Skrevet Juli 2, 2003 Hei Har til nå eid to E36 325i biler. Min første, en vanlig 4d med M-Teck understell, brukte en del vann. Vannpumpen var da nylig byttet og jeg kunne ikke se at vann kom i verken oljen eller olje i vannet... Den andre som jeg har nå, en 325i 94mod cab, bruker også vann. Kan ikke si om vannpumpen er byttet, men finner ingen lekkasje? Olje og vann er "rent"... Men det lukter kjøleveske under panseret.... Kan noen fortelle sine erfaringer slik at vi kan kartlegge de vanligste årsakene til vannforbruk. Mvh GromBil.com
Mykle Skrevet Juli 5, 2003 Skrevet Juli 5, 2003 Har du sjekket radiatoren? Hvis lekasjen er liten nok er det ikke sikkert den lekker når du står på tomgang, men kun når du kjører. Opplevde noe lignende med en vannslange til varmeapparatet en gang. Lakk kunn vann når jeg kjørte på litt, ikke ved normal kjøring.. Fant lekasjen ved å kjøre hard en liten stund for å få opp trykk og tempratur, for så å stoppe på et busstopp og hive opp panseret. Så da spruten sto ut av den ene slangen som gårr inn til varme app. - Chris
Captain Skrevet August 23, 2007 Skrevet August 23, 2007 Kan være samme problem som jeg hadde på min M50B25, da var det slangen inn til ekspansjonstanken (den øverste) som ikke satt tett, slik at det lakk ut i underkant. Kan selvfølgelig være noe annet, men er jo greit og sjekke det billigste først:) Slangen koster 2-300 om den må byttes, GS Bildeler har...
Inline six Skrevet August 23, 2007 Skrevet August 23, 2007 Kan jo og være at systemet må luftes? Javell? Selv om det er luft i systemet så skal det ikke lukte frostveske i motorommet. Sikreste måten er å dra på et verksted og få de til å sette trykk på systemet med en trykkpumpe, hvis du ikke kjenner noen som skrur litt bil og har en liggende hjemme da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå