Gå til innhold

Til dere gutta boys som er faste på forumet.....


Gjest GromBil.com_
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest GromBil.com_

Hallois igjen

Jeg er skikkelig i seget i dag. Veldig bra at dere har tatt initiativ til dette forumet. Så at dere diskuterte BMW kvalitet og BMW forhandlere

Selv er jeg fra Rogaland som gr og har kun hatt Bavaria som "spesialister" på BMW... Til nå... Dere har en liten link til OS bildeler i Sirevåg. De virker veldig lovende på service og pris... Slike foretak burde man hjelpe med å spre seg slik at vi kan beholde et godt tilbud til BMW frelste. Min erfaring med Bavaria er trøstesløs. De skulle ha en times lønn for å svippe meg 5min til jobben... Det blir nermere 900kr for den servicen. SKAMMELIG!!! Så står de i det nye Motor også.... Nei de liker jeg ikke. Det kan alikevel nevnes at veteranene på verksted er greie karer. Bare så synd de ikke bestemmer.

Så har jo Eivind Holmane i Sirevåg også kjøpt inn en "diagnose maskin" for BMW.... Vi satser på at OS Bildeler også klarer å kjøpe inn en slik med tiden...

Så var det BMW og kvalitet.....

For meg er BMW først og fremst en kjøremaskin. Du finner ikke en konkurent til E36 325\328 når det kommer til kjøreegenskaper. I samme alderspec ihvertfall. Har hatt 30 biler og prøvd det meste av oppnåelige biler.

Når det kommer til kvalitet er BMW som alt annet innen "klassen". De har sine feil og er jevnt over ikke overlegen på noe punkt når det kommer til kvalitet. Nå sammenlikner jeg ikke med Peugeot, Renault, Opel, Forda osv De ligger på en helt annen klasse. Men sammenliknet med Mercedes for eks tror jeg det ligger tålig likt... Vi må alikevel ikke glemme hvilke typer som kjøper Mercedes kontra BMW... Kjør en 230 E knallhardt og se hva som skjer...... Da tror jeg BMW holder lengst.... Eller hva?

Mvh

GromBil.com_

PS! Hvor i Rogaland holder du til gr? Medlem av klubben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig i seget i dag. Veldig bra at dere har tatt initiativ til dette forumet.

Joda, bare synd det er så lite liv her... :roll:

PS! Hvor i Rogaland holder du til gr? Medlem av klubben?

Jeg bor i Stavanger (nærmere bestemt Våland).

Med "klubben" går jeg ut i fra at du tenker på BMWCCN, og den er jeg ikke medlem av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

BMW er det som teller. det er en utrolig maskin og kan ikke sammenlignes med noe annet.

de lager alt fra luxus til sport, men poenget er at det blir fett. \:D/

selv r jg en bmw-fan to the bone, ingenting slår bimmer. [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag alle bilkjennere(dvs BMW-kjennere)

Har selv eid Opel, Ford, Toyota, Mercedes og har følgende komentarer til disse.

Opel :evil: : Ett mareritt, kostet meg fra 15-20.000 i året på service etter garantitiden. Bilene er ikke vonde å se til, men det knirker og knaker, ting går istykker og jeg kan ikke begripe hva som gikk av meg da jeg kjøpte det vraket. (kjøpte bilen ny).

Ford :cry: : Ikke riktig så kostbar å holde, men duverden for ett trist utseende. Bilen her kirket og knaket også, og gir ikke heller ikke noe kvalitetsinntrykk. Greie kjøreegenkaper til å være framhjulstrekk.

Mercedes :? : Faktisk en rimelig bil å holde generelt, men når du først må på verksted så svir det voldsomt. Driftsikker bil, ikke mye sporty preg over Mercedes, men komfortabel og høyt kvalitetsinntrykk.

Toyota :) : Dette var en 3dørs Rav4. Gir ikke det største kvalitetsinntrykket, men man skal ikke skue..... osv. Toyota holder en meget høy kvalitet. I tillegg var dette en såkalt FunCruiser som jeg kjøpte ny. Den ble faktisk 6år i mitt eierskap(rekord) og var utrolig morsom å kjøre. Hadde kun ett verditap på 70.000,- over 6 år, og det må jo være veldig lavt. Service gikk stort sett ut på å få skiftet olje og filter. Ikke en eneste reparasjon på 6 år. Utrolig!!!

BMW :D : Min nåværende bil. Prøvde Audi før jeg kjøpte denne, og kan ikke forstå at de i det heletatt sammenligner disse merkene. Audi ligger nærmere Ford og opel, men med noe høyere kvalitetsinntrykk. Bmw`en har vært en drøm så langt. Utrolig morsom kjøremaskin. Høy komfort og behagelig motor. Blir aldri framhjulstrekk på denne mannen igjen. I tillegg har argumentene mot kjøpet blitt vasket bort. Det er faktisk billige deler på bilen, lav forsikring, driftsikker og den er veldig god på vinterføre. Sitter på som en klegg, men kan være tung å få igang ved vanskelige forhold. De fleste mener at den bilen som klatrer best er den beste vinterbilen. For meg så er det veigrepet og stoppelengde som veier mest, og der er det ikke mange biler som henger på BMW`en. Vil også legge til at jeg har reist mye i år, og det har blitt mye taxi-kjøring. Da blir det mye bilprat, og ett tips er å spørre de om deres erfaring med bilene. Jeg har ikke hørt ett negativt ord om BMW fra sjåførene så langt(bortsett fra innkjøpspris). Dette er i sterk kontrast til hva de sier om de andre merkene de benytter.

Komentarene har vært: Flymaskin, komfort, muskler, driftsikker, vakkert utseende, god vinterbil +++++

BMW blir skrytt opp i skyene av taxi-eierene, og de vet virkelig hva som kreves av bilene, sommer og vinter.

For min del så er, pr.idag, BMW den ultimate familiebil for Autofile. Det finnes sterkere, raskere, mere komfortable og større biler, men de har som regel kun en eller to av disse egenskapene. Ingen er i nærheten av den gode blandingen du finner i BMW, som i tillegg har kjøegenskaper tilnærmet en ren sportsbil, mye pga bakhjulstrekk.

Det er faktisk ikke fysisk mulig å gi en framhjulstrukket bil samme veiholdning som en tiln.lik bakhjulsdrevet. Dette fordi at en bakhjulsdrevet bruker 100% av grepet på framhjulene til styring, mens en framhjulsdrevet ofte kan bruke 40-60% av grepet til framdrift. Dette vil si at du kun sitter igjen med 40-60% av tilgjengelig grep til å bestemme hvilken rettning bilen skal ta. Det er derfor andre bilmerker går over til bakhjuls eller firehjulsdrift på sportsugavene sine. Ref. Nissan 350Z, Audi RS, Lexus, osv.

De ønsker med andre ord å øke tilgjengeligheten av grep på styrehjulene. Husk at framhjulsdrift kun var og forsatt er ett spørsmål om pris. Det er ellers ingen fordeler med dette systemet(noen vil da sikkert skyte inn framkomelighet, men det har jeg allerede kommentert).

BMW er tingen, rett og slett. Så får vi som skjønner at Kebab stempelet kun er ett panikkpreget signal av misunnelse, kose oss med bilene våre og nyte hver en kilometer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festlig innlegg. ;-)

Må bare legge til at det faktisk finnes et par argumenter til for FWD. Pris har du allerede nevnt, men FWD veier mindre (men får "dårligere" vektfordeling - men hva er god vektfordeling på en FWD-bil? Neppe 50/50..) pluss at det vanligvis er lavere drivverkstap med FWD (Audi er visstnok et unntak her - de har som kjent en egen måte å bygge biler på, og har like mye tap som RWD-biler...).

Er uansett enig med deg i at det er morsomt at de fleste ser ut for å begynne å bygge grommodellene sine med RWD igjen. GM har blant annet vært frempå og skal bygge grunnplattformer til alle modellene sine, og der diskuteres det visstnok RWD nå. Da vil det i såfall gjelde mange merker. Opel, Saab, Cadillac m.fl..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
BMW er tingen, rett og slett. Så får vi som skjønner at Kebab stempelet kun er ett panikkpreget signal av misunnelse, kose oss med bilene våre og nyte hver en kilometer.

kebab uttrykket kommer nok IKKE av missunelse men atte så si alle utlenningene her i landet kjøper seg bmw.. hvor mange % av bmw'ne i landet blir kjørt av utlenninger? 50%? 60%?

men det er en bra kebab tralle da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW er tingen, rett og slett. Så får vi som skjønner at Kebab stempelet kun er ett panikkpreget signal av misunnelse, kose oss med bilene våre og nyte hver en kilometer.

kebab uttrykket kommer nok IKKE av missunelse men atte så si alle utlenningene her i landet kjøper seg bmw.. hvor mange % av bmw'ne i landet blir kjørt av utlenninger? 50%? 60%?

men det er en bra kebab tralle da :D

Ikkje faen! I tilfelle 50-60% av utlendingane som køyrer bmw ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW er tingen, rett og slett. Så får vi som skjønner at Kebab stempelet kun er ett panikkpreget signal av misunnelse, kose oss med bilene våre og nyte hver en kilometer.

kebab uttrykket kommer nok IKKE av missunelse men atte så si alle utlenningene her i landet kjøper seg bmw.. hvor mange % av bmw'ne i landet blir kjørt av utlenninger? 50%? 60%?

men det er en bra kebab tralle da :D

Ikkje faen! I tilfelle 50-60% av utlendingane som køyrer bmw ;)

Det kan umulig stemme!!

sjeldent at jeg ser en BMW med utlenninger i her i Bergen iallefall..... kansje det er anderledes i Oslo? eller andre steder i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...