Gå til innhold

Lakkering av topplokks-deksel


Gjest m3
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg trenger innspill på hvordan jeg får best resultat ved omlakkering av topplokks-dekselet på min M3 E30.

Hvilke typer lakk etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Varmebestandig lakk på sprayboks burde vel gjøre susen?

Demontér greiene og spray i vei. Mange veldig tynne lag på 30 cm avstand med noen minutters mellomrom pleier å gjøre susen.

Ta bokstavene og alt, så pusser du av lakken på selve bokstavene etterpå, og polerer de blanke. Da blir det nok bra etterpå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med en eller annen som er produkt-ansvarlig hos Jotun. De har spesial produkter for det meste. Bare beskriv på hvilket underlag samt de store tempraturendringene produktet utsettes for. De skaffet meg grunning og lakk som tålte fra -60 til +160 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema har en egen motorlakk.

"Motorlakk - Varmebestandig lakk for lakkering av motorblokk, topplokk etc. Hurtigtørkende og herder til en emaljelignende overflate. Tåler temperaturer opp til +150°C"

Fås i blanksvart, mattsort, blankhvit, rød og gull. Koster 39,90. Søk på 'varmebestandig' på biltema.no...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Vanlig bil lakk holder i masse vis hvis det er skikkelig rengjort før påføring.

Hvis motoren din blir noe særlig mer enn 100 grader varm så er det mer bekymringer enn om lakken holder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du handler lakk på biltema. så må du handle den som det står varme bestandig og ikke den motor lakken som tåler 600grader. den må herde på høy temp før den sitter sikkelig. har selv erfart på fler ting som har vært lakket med den. og ikke fått sikkelig temp. man kan gni stygge merker med bare fingrene etter bare et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir en motor varm?

Dette var vel dagens :D Har du kjent under panseret ditt etter en kjøretur? lol.

Til topic, jeg vurderer å gjøre samme selv. Har kjøpt ny pakning og tenker jeg vasker dekselet i Reprin først for å få av gammel lakk og dritt.

Så grunne et lag og så lakke med varmebestandig sølvlakk kjøpt på BilXtra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir en motor varm?

Dette var vel dagens :D Har du kjent under panseret ditt etter en kjøretur? lol.

Til topic, jeg vurderer å gjøre samme selv. Har kjøpt ny pakning og tenker jeg vasker dekselet i Reprin først for å få av gammel lakk og dritt.

Så grunne et lag og så lakke med varmebestandig sølvlakk kjøpt på BilXtra.

ja så så du vel at jeg skrev ca grader også?`bare for å vite.. ikke alle er så flink som du kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg gjorde dette, kjøpte eg meg ein boks med motorlakk på biltema og vaska toppdekselet med løsemiddel. så brukte eg lynol og vaska det området eg sku lakere.

Spraya på første laget om kvelden og lot det stå natta over. så tok eg eit strøk over før eg gjekk på jobb og tok eit til når eg kom heim. Siste størket tok eg om kvelden igjen, og monterte det opp dagen etter.

Huks på å trekke i stjerne når du setter det påigjen, og ikkje alt for hardt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig lakk holder fint te toppdekselet. Viktig å slipe av det hvite alu belegget for så å avfette for en lakkerer. Sprøyt så på grunning å la dette avdunste før en legger topp støket. Jobber som billakkerer og synes personlig 1 komponent produkter(les sprayboks) er noe vås. Skal en ha en holdbar finish er det 2k produkter som gjelder evnt. pulver lakkering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...