Gå til innhold

Navigasjon i BMW


Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

Jeg har akkurat kjøpt meg en AVD-W 6010 6,5" LCD Skjerm fra Pioneer.

Det jeg ikke tenkte på som var litt dumt var at den kun har fester for å feste den oppå dashbordet, noe som er VELDIG VELDIG stygt. Det er også mulighet for å feste den på en mobilholderbrakket som du da fester på bilen, men jeg har bilmonteringsett til mobilen min, desuten så er heller ikke det så veldig pent. Det jeg lurte på er om noen her har peiling på eller har noen fikse ideer på åssen jeg skal gjøre dette.

Det som hadde vært finest er jo så klart flip-down fra taket, men jeg har ikke funnet noe som passer til min skjerm.

Det andre som er fint er å kanskje plassere den i midtkonsollen under varmeapperatet, altså under de skrutinga som man justerer varmen osv.

At man tar ut askebeger og sigarett tenneren og kanskje montere den nedi der på en eller annen måte?!?

Noen som kan hjelpe meg her?!?

Bilen min er jo fortsatt en BMW 318ti Compact E36 -95modell:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gr!

Takker for svar. Jeg synes også det går helt fint, men problemet er at jeg har bilmonteringsett for mobilen min, og da er den plassen opptatt.

Er ikke plass til så mye mer, men jeg har kikka rundt. Tror jeg skal felle den inn under ved askebegeret, tar bare ut askebegeret og sigarett tenneren tror jeg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilmonteringssett? Mobilholder? Kan du ikke flytte den til siden? På høyresiden av luftjusteringsbryterne og stereoen, og ha skjermen foran luftgreiene? Det er en ganske fin plass å ha skjerm ser du. Den kan sees godt fra stort sett hele bilen.

Hvor er askebegeret på din bil? Askebegeret på min er det svarte du ser rett nedenfor fjernkontrollen og varsellysbryteren, ved håndbrekket. Ikke noen bra plass å ha skjerm.... :D Du har kanskje der jeg har kjørecomputer? Eller under kjørecomputeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Jeg har ett ganske så annerledes interiør enn deg. Det vil ikke gå å sette på noen brakett for meg rett over utblåserne da disse tyter litt utover på en måte. Desuten er den braketten som er for bilen min slik at den kun kan plasseres på venstre side av utblåserne'1

Jeg har askebegeret rett under kjøre computeren din ja. Hvis man får felt den inn der, og svinger den litt oppover tror jeg det blir konge.. Da slipper den å være i veien også er det så kjipt å må ta den vekk og legge den i hanskerommet hver gang. Dessuten veit jeg med meg selv at jeg ikke gjøre det etter hvert og da er det noe drit om jeg får innbrudd :?

Har noen her erfaring med ebay.com ?!?! Dem selger f.eks Pioneer sin toppmodell (CD / MP3 Headunit spiller) DEH-P9400MP til $89. Dvs med frakt og moms og toll osv osv ca 1500nok, mens ny pris i norge er egentlig 9990nok

Jeg skal værtfall anskaffe meg en dvd spiller for bilen til $69 :D Om dem er seriøse da.

En ting til, jeg kom borti en artikkel på nettet her om dagen. En pc for bilen fra t-way. Noen som har noe lignende jeg kan lese om?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Jeg har ett ganske så annerledes interiør enn deg. Det vil ikke gå å sette på noen brakett for meg rett over utblåserne da disse tyter litt utover på en måte. Desuten er den braketten som er for bilen min slik at den kun kan plasseres på venstre side av utblåserne'1

Jeg har askebegeret rett under kjøre computeren din ja. Hvis man får felt den inn der, og svinger den litt oppover tror jeg det blir konge.. Da slipper den å være i veien også er det så kjipt å må ta den vekk og legge den i hanskerommet hver gang. Dessuten veit jeg med meg selv at jeg ikke gjøre det etter hvert og da er det noe drit om jeg får innbrudd :?

Okay. Blir nok bra det da. Er klart det blir veldig synlig når den plasseres foran luftutblåset. Jeg lagde meg custom holder (egentlig var holderen som fulgte med kun for "stående" dashbordmontering eller hengende i taket), med en glideskinne slik at det bare var å løsne en plugg og glide skjermen opp. Fungerte greit, men det var relativt sjelden at jeg gadd å ta den av. Her jeg bor nå hadde jeg nok måttet gjort det hver eneste dag, men...

Har noen her erfaring med ebay.com ?!?! Dem selger f.eks Pioneer sin toppmodell (CD / MP3 Headunit spiller) DEH-P9400MP til $89. Dvs med frakt og moms og toll osv osv ca 1500nok, mens ny pris i norge er egentlig 9990nok

Jeg skal værtfall anskaffe meg en dvd spiller for bilen til $69 :D Om dem er seriøse da.

Ebay.com er bare en vanlig nettauksjon tilsvarende QXL.no i Norge. Altså du og meg og hvermannsen som legger ut ting for salg, men i tillegg har de en del som heter Ebay Store hvor det er firmaer som legger ut nye varer for salg. Ebay har ingenting med det som selges å gjøre. De er derimot veldig store og kjente, og det meste som legges ut er nok seriøst, spesielt om det er nye varer som selges fra et firma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev:

Jeg lagde meg custom holder (egentlig var holderen som fulgte med kun for "stående" dashbordmontering eller hengende i taket), med en glideskinne slik at det bare var å løsne en plugg og glide skjermen opp. Fungerte greit, men det var relativt sjelden at jeg gadd å ta den av

Hmmm. var det noe universalt eller??!??! Noe slik jeg var på utkikk etter også. Skulle helst hatt flip down el.l. Fint å hatt den i taket forran der for da kan alle som er i bilen se på den:D

Kanskje feste ditt funker på min skjerm også og i bilen min;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den passer nok ikke nei...blir nok innfelling der askebegeret egentlig skal være om jeg ikke finner bedre løsning.

men en ting:

noen som aaner hvor jeg kan få tak i en slik en:

http://php.dinside.no/php/art.php?id=31014

har noen vært borti noe slikt?!?!

Send meg gjerne flere linker d:

Har lyst til å fylle opp bilen med masse stash!

Drømmen er vel å få inn så mye stash i bilen at jeg f.eks kan se hvor mye bensin det er igjen, hvor mange grader det er i motoren, hvor mye NOS det er igjen, oljetrykk, bensinfrobruk osv osv vises grafisk på skjermen i bilen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du ikke helt ned på siden..

"Pris og tilgjengelighet

Fra GSM Distribusjon får vi opplyst at anbefalt pris på løsningen er kr. 35.000,- eksl. mva. I tillegg kommer monteringsomkostninger og annet tilleggsutstyr.

- Det er selvsagt fullt mulig å inngå leasingavtaler, sier Wettergreen i en sluttkommentar.

Hvis du ønsker mer informasjon om produktet og tilgjengeligheten, kan du ta kontakt med GSM distribusjon på telefon 55 38 74 00, eller pr epost. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du ikke helt ned på siden..

"Pris og tilgjengelighet

Fra GSM Distribusjon får vi opplyst at anbefalt pris på løsningen er kr. 35.000,- eksl. mva. I tillegg kommer monteringsomkostninger og annet tilleggsutstyr.

- Det er selvsagt fullt mulig å inngå leasingavtaler, sier Wettergreen i en sluttkommentar.

Hvis du ønsker mer informasjon om produktet og tilgjengeligheten, kan du ta kontakt med GSM distribusjon på telefon 55 38 74 00, eller pr epost. "

Joda, jeg så det og jeg har sendt mail. Men de svarer ikke. Prøvd også å ringe rett før helga, men ikkeno svar.

Dessuten kan ikke noe slikt koste så mye lenger. Den artiklen ble skrevet for over ett år siden og de specsa der er jo ikke mye å skryte av lenger.

Tenkte kanskje noen her bare visste hvor man fikk kjøpt sånne. Rart at komplett.no el.l ikke selger lixom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått svar:)

Da fikk jeg kjøpt meg en pc til bilen. Fikk alt samlet for 10.000,- inkl en 7,5" touchskjerm. Da har jeg navigasjon, dvd, vcd, svcd, divx, og tja...det meste som du får trøkt inni en pc:)

Da blei bilen min en multi bil:D

Det blir så fett....bilder kommer bilder kommer:o)

Noen som har noen fete tips om hva jeg burde skaffe meg til pcen?

Har alt ett webcam som blir brukt som ryggekamera, også ett webcam jeg kan bruke for å ta opp film når jeg kjører!!!

Sikkert masse fete ting jeg kan koble på enten com porten eller paralell porten:) (Er jo også USB porter på pcen så klart)

Er det noen her som har noen forslag så tell me:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fett. :)

Utrolig billig...

Hva er det slags PC? Hvor plasseres den? Hvilket operativsystem kjører den?

Det blir siiinnsykt BRA!!!

Det er en pc fra T-way, kjører samme cpu løsning som pdaer, det er en 1ghz cpu, 128mbRAM, 40gb hadd<-- skal byttes til 80gb etterhvert (standard 2,5"ide disc:)), kjører winXP, touch skjerm + trådløst minitastatur /m mus på tastaturet, den kan vel egentlig plasseres der du vil, den er NØYAKTIG like stor som en heelt vanlig stereo!

Fint om alle bidrar til stash og ideer jeg kan koble på. Skulle gjerne hatt en politiscanner som man fikk kobla på:) osv osv osv.

Det som også er FETT, det er ett trådløst wan innebygd, så da kan jeg stå på statoil og surfe gratis på de internett sonene:)))

Bilen min GLEEDER jeg meg til blir ferdig!! Og prisen er jo gibortpris. kommer av at det er vanskelig å bli kvitt da det er veldig liten målgruppe. :)))

Denne har stått i en demo bil da, i ca. 2mnder, but who cares?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilige greier. Hva koster noe slikt hvis det IKKE hadde stått i demobil? Høres dyyyrt ut.

Du kan jo f.eks koble til GPS, så får du navigasjon, og kan i tillegg f.eks plotte inn fotobokser og lignende. Det er flere som har PDA+GPS med koordinatene til fotobokser for hele landet i bilen sin... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...