Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

///M Power, det er vel Randy Sparre sin '88 "325i" (turbomata E36 M3-motor) det der. Pen og gjennomført, ja, men en E30 M3 er råere utseendemessig, uansett! Turbomata 3.6-liters M5-motor hjelper jo også på. ;-)

Chris, har hørt at den ligger på ca. 600hk nå, men at den skal være bygd/god for ca. 750. Den var på BMWCCN-treffet på Våler i helga, og gikk visst godt på langsidene, men hadde problemer med å få kreftene ned i bakken, spesielt under MasterStarter, og ble slått av M Coupé og E46 M3 tror jeg. Den vant etter sigende people's choice også. Nydelig bil! MOV'IT (Porsche) bremser har den og... :)

Skrevet

Se der ja! Den er sinsykt fin! Han fyren som eier den heter Randy et eller annet tror jeg, og kommer fra statene. Hvis du/dere har noen bilder som er verdt og poste av e-30´r så er det bare å poste i vei!

- Chris

Skrevet

Hmm. Mulig jeg tok feil når jeg skrev at det er en turbomata M3-motor. Begynner å lure på om det er en standard 1999 3.2-liters M3-motor, uten respirator...

Skrevet

Jepp.. Så ikke ut som om det var noe turbo der. Men uansett, den e-30´en er en av de fineste jeg har sett(Liker veldig godt standard e-30 også).

Ser fra andre fora at m3´en fra skien har fått litt kritikk for hulla i panseret og på sidene bak. Personlig synes jeg dette var tøft!

Hvor mange hester det er i den er jeg ikke sikker på, men uansett.. Gå bra er den nødt til å gjøre, og vanvittig fint satt sammen er den også!

Hørte forresten at han ikke ladet mer en 0,5 - 0,6bar, men da også dette er noe jeg ikke er sikker på...

- Chris

btw: Kjempe bra at dere poster bilder, hvis det er fler som har så er det bare å komme med de. Så kan jeg få litt inspirasjon!!

Skrevet
Jepp.. Så ikke ut som om det var noe turbo der. Men uansett, den e-30´en er en av de fineste jeg har sett(Liker veldig godt standard e-30 også).

Ser fra andre fora at m3´en fra skien har fått litt kritikk for hulla i panseret og på sidene bak. Personlig synes jeg dette var tøft!

Den misunnelsen, den misunnelsen. Synes den er dritrå jeg. Gjennomført og flott. Dessuten kjører han på gatedekk, og gatedekk fungerer best når de ikke er altfor varme, så det er da ikke tåpelig med kjøling på bakhjula.

Hvor mange hester det er i den er jeg ikke sikker på, men uansett.. Gå bra er den nødt til å gjøre, og vanvittig fint satt sammen er den også!

Hørte forresten at han ikke ladet mer en 0,5 - 0,6bar, men da også dette er noe jeg ikke er sikker på...

0.5 - 0.6 hørtes lite ut, og da er det tvilsomt at han har 600hk. Motoren er vel tross alt kompsenka, og med 0 i ladetrykk yter den nok derfor en god del under originalt. Men bilen har jo ikke vært sammenskrudd lenge, så han er vel kanskje forsiktig i starten. Spørs om ikke mer ladetrykk kommer etterhvert. Mye vil alltid ha mer... ;)

Skrevet
Forresten.. Er det speedline felger på "Randy" Bmw´en? De var tøffe!

- Chris

Det er Compomotive felger, og jeg tror de heter MO-1880. Står godt til bilen!

  • 2 weeks later...
Skrevet

Leste forresten på be-4-you at Helge Vik (Sølv M3 turbo) hadde bremset 550 hk og 750nm med 0,6 i ladetrykk!!! Men de hadde ikke fått fullført bremsinga da rulla hadde gått fyken.

- Chris

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...