Gå til innhold

Hamann


///M power
 Share

Anbefalte innlegg

hamann1.JPG

Hamann's BMW 7-series 7.0-litre V12

hamann5.JPG

M3 sprints from 0-100km/h in 4.0 seconds

hamann2.JPG

Even the new Mini Cooper S can be tuned

hamann3.JPG

San Diego Express: weird name, but goes fast

hamann4.JPG

Tuned 3.6-litre mill makes 418hp @ 7260rpm

hamann5.JPG

M3 sprints from 0-100km/h in 4.0 seconds

hamann6.JPG

This BMW M3 is fitted with a 5.0-litre V8

Hamann: kunsten av å modifisere biler.

Bevitnet ved slik roadways som den berømte Autobahns og den legendariske 20.8 kilometre lang Nurburgring spor, har Tyskland et meget spesielt ledd med motoring.

Navnene er lett reeled av: VW, Audi, Porsche, BMW og Mercedes.

Som Australiers elsker som kjøpe lokalt-bygd Forder og Holdens, tyskkjærlighet kjøpe Mercedes og Porsche.

Og som FPV og HSV er til Ford og Holdt, mest Tysk marques har deres egene indstillende hus, slik AMG og M deling, beholde opp med den økeende etterspørselen etter drar-forte modeller.

Men akkurat nå er i Tyskland, selv en BMW M3 CSL eller Porsche 911 Turbo alminnelig, resultatet som er en kjempestor etterspørsel etter mere mektig og meget personaliserte kjøretøyer av.

Denne trenden er ikke sannsynlig florere i Australia på grunn av den høye prisen av innrømmelse løpe om å kapp spor og andre stengedde ikke-#-begrense veier.

Skjønt i teori, en slik trend dundrer kanskje her, seing da det er hundrevis av identiske Falker i tusenvis og Commodores taing til veiene hver dag.

Mens omforming av en rimelig generisk-seende bil inn i noe øye-fanging gjort av å lage et antall kosmetiske forandringer, på Hamann - en av Tysklands mest respektert og den eldste tuners - forandringene dekker mange aspekter, samt utseende, håndtering, kraftlevering og bremser.

Hamann Motorsport plasserer i Huttisheim, Tyskland, og brukt utelukkende oppgradere BMWs tilbake når selskapet startet av Richard Hamann i mid-1980s.

I våre dager selskapet fettles kjøretøyer fra Porsche, Mercedes, Rekkevidde Rover, Ferrari og selv Mini#. Bestemm seg oppgradere Deres MiniCooper S, og Hamann trekker ut en temmelig sunn 155kW fra 1.6-litre fire-banger, som er helt en forøkelse.

Ta et pars Hamanns de seneste produkter og de ikke tilføyer bare glitring til kjøretøyets responsiveness og kraft, men titten er, godt, helt eksotisk.

Den intrigere kalte Las Vegas Vinger og San Diego Uttrykker baserer på den 2002 BMW M3 og 2003 Porsche 911 GT3. Det er også en messe risikerer de vinkler mot en Amerikansk kundebasis. Kanskje..

Selv har i standardtrim, begge disse kjøretøyene det liker av Merke Webber og Craig Lowndes fliring, men det er et vil som vokse demografisk, ikke bare i Europa, som ha mere. Mye mer.

Begge er biler øyeblikkelig skjelnelige fra deres fabrikkmotstykker ved de elske håndlagete vertikale hengslende dørene. Sikker, de er ikke super praktisk, men de sikker ser forretningen!

Lar først berøring på den den San Diego Uttrykker: Uttrykker gass-damped som vertikalt åpne av dører til side, det får alle sorter av lettvekt og aerodynamically effektiv bodywork

De velger også for et lagetr på bestilling maling-jobb som angivelig forandrer skygge i henhold til solarstråling. Rykter foreslår et fartfotoapparatsnyting 'er chameleon' malingsjobb også i utvikling..

Likevel reduserer ny lyskaster mouldings, forrest forkle og spoiler heis over den forreste akselen, som forbedrer hurtigstabilitet, og den større luftdamhjelp beholder bremsene og radiatorkjøler.

Det er også nye side-skjørt, og flakket bakside fjerdedels paneler tilføyer noen 70 mm til bredden av bakslutten. Dette er mere enn nødvendig, fordi massiv 19-tommehjul med uber-lav profil 315/25 (ZR) tyres dekker bakrendene. 235/35 ZR 19s sitter under bonnet.

Avrunding ut aero pakke, det Uttrykker får en justerbar bakvinge, rydder-strøkkarbontakpaneler pluss tak spoiler og et øsekar. Om det ikke får De til De ut i en folkemengde, ikke mye viljen..

Sammen øker med justerbar høyde og damping vikling-over suspensjon, kraft fra 280kW @ 7400rpm til 307kW @ 7260rpm. Maksimalt vridningsmoment steget fra 385nm til 405nm, skjønt det topper nesten 2000rpm som vÆrer høy i rev rekkevidde enn stocker (5000rpm beholdning, 6830rpm Hamann).

Denne forøkelsen i kraft oppnår via å indstille den naturlige aspirerte mølla: Forfalsket høyt prestasjonsstempler, en modifisert sylinder-blokk, fire høye prestasjoner camshafts, et spesielt induksjonsrørdesign og et Hamann rustfritt stålsporteksossystem med spesielle fordelingsrør, metall-sengkatalysatorer og fire eksostupper all hjelpeforøkelsesvridningsmoment og kraft.

Sluttresultatet er et 0-100km/h sprang (fra rest) av akkurat 4.5 sekunder, og det når en øverst fart av 304km/h. Tweaked 3.6-litre, motvirket horisontalt seks-sylindermaskinhjelper som det Uttrykker fullfører den fjerdedels engelske mila i akkurat 12.8 sekunder. Det er temmelig kvikk.

Selv kvikk er aber Las Vegas Vinger, som striper over den fjerdedels engelske mila i 12.1 sekunder, da på til en øverst fart av 314km/h. Mens disse typene av fart lyder som også mye, noen vet hvis kjørt på en Autobahn også mye er aldri nok. Unntar i ert-suppetåke, er som når de fæle 30-kjøretøy haug-opp skjer..

Hamann tok den '02 BMW M3, erstattet taket med et karbon jobbie, tilføyd aero kropp-utstyr, samt bakspreder, og all av plutselig dets sprinting fra 0-100km/h i 4.0 sekunder flat. Mens dette vil sant forbauser for en 3.2-litre inline seks, transplantert Hamann Motorsports E39 M5's maskin i Las Vegas Vinger.

Denne 5.0-litre V8 lager 362kW @ 6950rpm, mye mere enn beholdningen M5 budt - akkurat 294kW. Den store V8 er sko horned inn i de mindre 3-seriemaskinbukt. Stille, det passer - sort av - og for akkurat 280,000 Euros, er det en veritabel handel.

Las Vegas lager selv bruk av rambukkluft, hovedsakelig brukt på super-sporter motorcylces, og sammen fører i rør med en 4-rustfritt stål høy prestasjonseksossystem, wth spesielle fordelingsrør, det lager for helt et truende brøl.

Hamann lager selv dets egen sportforskyvningsoverføring for Las Vegas, og det oppdaterer selv gullwing bil med et høyt prestasjonsbremsesystem. Furet bremseskiver og aluminium reparerte passerfront og bakside, med høyde-justerbar sportsuspensjon (sett opp for den høyere vekten av V8 maskin på den forreste akselen) lager for en alvorlig bahn-stormer.

Mens disse 'indstillet' biler er et produkt av kunder som kreve noe for veier$uten fartgrenser, som blir mere og mere populær over Europa og i Amerika, det er tvilsom den Holdte viljen eines tages bestemm seg falle dets Gen III V8 inn i en Astra, eller kanskje kiler Ford som dets 'Kommanderer 290' V8 inn i et Fokus.

Fremmedting skjedd. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe du har oversatt med en eller annen automatisk oversettesak? Norsken var... litt rar... ;-)

Hamann er like fullt fete, men jeg foretrekker i mange tilfeller Racing Dynamics foran Hamann. R50 Tornadoen til RD er helt rå!

E46_Intro_Animated.gif

(animasjon - vent på den i blått. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kuuul, hvor kan jeg skaffe bilder fra BMW'er som er stylet fraRacing Dynamics.

forresten for ca noen månder tilbake så hadde jeg flere tusner bilder fra Mercedes,men i dag har jeg nesten like mange bilder av bmw i pc'en.

det er jooo så kule bilder av dem at jeg må bare lagre dem. forresten den E36 du la inn var helt rååååååå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...