Gunnar Skrevet November 3, 2003 Share Skrevet November 3, 2003 BMW X3 og nye BMW 6-serie kommer på markedet tidlig neste år. Etter at BMW nå gjør seg gjeldende i flere segmenter enn tidligere ønsker de nå å ta opp konkurransen med Mercedes - og målet er å passere de på antall solgte biler innen 2008. Mercedes-Benz solgte 1.11 millioner biler i 2002. BMW endte opp 0.06 millioner bak Mercedes, på 1.05 millioner. I 2008 forventer Mercedes å selge 1.8 millioner biler, mens BMW forventer å selge 1.4 millioner. Det hele blir allikevel egentlig et spørsmål om hvordan man teller. Mercedes teller med Smart, og forventer at 300.000 av de 1.8 millionene de selger i 2008 er av merket Smart. BMW teller ikke med Smart hos Mercedes, men teller med Rolls-Royce og Mini hos seg selv. Magna Steyr forventer å bygge mellom 70.000 og 80.000 X3er årlig, og BMW har planer om å selge mellom 15.000 og 20.000 biler fra 6-serien årlig. I tillegg kommer 1-serien på markedet mot høsten neste år. Styremedlem Michael Ganal, som har ansvar for markedsføring, nekter i følge Automotive News Europe heller ikke på at BMW vil inn i enda flere segmenter de kommende årene, så kanskje vi får se enda flere helt nye modeller fra BMW fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 3, 2003 Forfatter Share Skrevet November 3, 2003 BMW X3 og nye BMW 6-serie kommer på markedet tidlig neste år. Etter at BMW nå gjør seg gjeldende i flere segmenter enn tidligere ønsker de nå å ta opp konkurransen med Mercedes - og målet er å passere de på antall solgte biler innen 2008. Mercedes-Benz solgte 1.11 millioner biler i 2002. BMW endte opp 0.06 millioner bak Mercedes, på 1.05 millioner. I 2008 forventer Mercedes å selge 1.8 millioner biler, mens BMW forventer å selge 1.4 millioner. Det hele blir allikevel egentlig et spørsmål om hvordan man teller. Mercedes teller med Smart, og forventer at 300.000 av de 1.8 millionene de selger i 2008 er av merket Smart. BMW teller ikke med Smart hos Mercedes, men teller med Rolls-Royce og Mini hos seg selv. Magna Steyr forventer å bygge mellom 70.000 og 80.000 X3er årlig, og BMW har planer om å selge mellom 15.000 og 20.000 biler fra 6-serien årlig. I tillegg kommer 1-serien på markedet mot høsten neste år. Styremedlem Michael Ganal, som har ansvar for markedsføring, nekter i følge Automotive News Europe heller ikke på at BMW vil inn i enda flere segmenter de kommende årene, så kanskje vi får se enda flere helt nye modeller fra BMW fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M power Skrevet November 5, 2003 Share Skrevet November 5, 2003 Tror ikke på det at BMW får solgt mere biler enn Mercedes i 2008. Mercedes har jo flere modeller enn BMW. S-klasse V/S 7-ser: s klasse er en bestsolgt luxsus bil. C-klasse V/S 3-ser: 3ser er mest solgt bil. E-klasse V/S 5-ser: e klasse er mestsolgt av de to. det var bare en liten eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M power Skrevet November 5, 2003 Share Skrevet November 5, 2003 Tror ikke på det at BMW får solgt mere biler enn Mercedes i 2008. Mercedes har jo flere modeller enn BMW. S-klasse V/S 7-ser: s klasse er en bestsolgt luxsus bil. C-klasse V/S 3-ser: 3ser er mest solgt bil. E-klasse V/S 5-ser: e klasse er mestsolgt av de to. det var bare en liten eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 6, 2003 Forfatter Share Skrevet November 6, 2003 Ja, men husk på at man snakker helt andre volum på 3-serie/C-klasse enn de større bilene, og når BMW i tillegg får ut en 1-serie vil de stille sterkt. Det er som regel de minste bilene som står for de store fortjenestene. Men nå det er sagt så er jeg ikke sikker på at de vil klare det selv. Er også av de som er skeptisk til Bangle, selv om jeg liker svært godt både nye 5-serie og Z4. Er litt redd at han skal ødelegge den nydelige rekka av 3-serie som har vært... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 6, 2003 Forfatter Share Skrevet November 6, 2003 Ja, men husk på at man snakker helt andre volum på 3-serie/C-klasse enn de større bilene, og når BMW i tillegg får ut en 1-serie vil de stille sterkt. Det er som regel de minste bilene som står for de store fortjenestene. Men nå det er sagt så er jeg ikke sikker på at de vil klare det selv. Er også av de som er skeptisk til Bangle, selv om jeg liker svært godt både nye 5-serie og Z4. Er litt redd at han skal ødelegge den nydelige rekka av 3-serie som har vært... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M power Skrevet November 6, 2003 Share Skrevet November 6, 2003 1serie skal den være kokurenten til golf bilene, men 1serie er fra bmw og vill koste en del, kan ikke få kjøpt en splitter ny 1serie får 150 000 til 200 000 den vil trolig koste mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M power Skrevet November 6, 2003 Share Skrevet November 6, 2003 1serie skal den være kokurenten til golf bilene, men 1serie er fra bmw og vill koste en del, kan ikke få kjøpt en splitter ny 1serie får 150 000 til 200 000 den vil trolig koste mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet November 6, 2003 Share Skrevet November 6, 2003 1serie skal den være kokurenten til golf bilene, men 1serie er fra bmw og vill koste en del, kan ikke få kjøpt en splitter ny 1serie får 150 000 til 200 000 den vil trolig koste mer. Du får ikke kjøpt en Golf V til under 200 000,- heller. Gikk inn på www.vw.no og klikket med frem til "Bygg din Golf" nå, valgte lokal forhandler her i Sør-Trøndelag, og da kom en total ribba versjon av VW Golf (1.4 75 hk 4d business) på 205 700,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet November 6, 2003 Share Skrevet November 6, 2003 1serie skal den være kokurenten til golf bilene, men 1serie er fra bmw og vill koste en del, kan ikke få kjøpt en splitter ny 1serie får 150 000 til 200 000 den vil trolig koste mer. Du får ikke kjøpt en Golf V til under 200 000,- heller. Gikk inn på www.vw.no og klikket med frem til "Bygg din Golf" nå, valgte lokal forhandler her i Sør-Trøndelag, og da kom en total ribba versjon av VW Golf (1.4 75 hk 4d business) på 205 700,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 6, 2003 Forfatter Share Skrevet November 6, 2003 Golf har blitt store biler etterhvert, og prisen er også deretter. Golfen har jo nesten vokst ut av det velkjente "Golf-segmentet" Men man kommer knapt under 200k selv på billigste Poloen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 6, 2003 Forfatter Share Skrevet November 6, 2003 Golf har blitt store biler etterhvert, og prisen er også deretter. Golfen har jo nesten vokst ut av det velkjente "Golf-segmentet" Men man kommer knapt under 200k selv på billigste Poloen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 6, 2003 Share Skrevet November 6, 2003 Alle bilmodeller blir større, jeg byttet meg jo opp fra E30 til E46, og der er forskjellen stor. Golf kom i 1974, den gang var det vel 02 som best kunne sammenlignes fra BMW, og forskjellen mellom 02 og kommende 3-serie/X3 er jo himmelvid! Ikke nor problem å kjøpe en Polo til under 200 000,-! Du får faktisk en VW Polo (1,2 55 hk firstline 2d) til 139 090,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 6, 2003 Share Skrevet November 6, 2003 Alle bilmodeller blir større, jeg byttet meg jo opp fra E30 til E46, og der er forskjellen stor. Golf kom i 1974, den gang var det vel 02 som best kunne sammenlignes fra BMW, og forskjellen mellom 02 og kommende 3-serie/X3 er jo himmelvid! Ikke nor problem å kjøpe en Polo til under 200 000,-! Du får faktisk en VW Polo (1,2 55 hk firstline 2d) til 139 090,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 6, 2003 Forfatter Share Skrevet November 6, 2003 Hmm, ok. Trodde inngangsprisen var 170k eller noe i den duren, og med noe ekstrautstyr, metallic lakk osv, havner man fort oppi 190. Men jeg skal ikke påstå at jeg følger særlig bra med på VW, så jeg stoler på deg (Einum regner jeg med). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå