Gå til innhold

lovlig og bytte motor uten og godkjenne?


Gjest speedy
 Share

Anbefalte innlegg

:roll: hei.. jeg har kjøpt en bmw 323 med 325 motor i.. det er ikke godkjent.. er det noen som kan si 100% sikkert at d r lovlig?? og er det noen som vet nøyaktig hvor mange hester det er i en 325 motor? litt over 170?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roll: hei.. jeg har kjøpt en bmw 323 med 325 motor i.. det er ikke godkjent.. er det noen som kan si 100% sikkert at d r lovlig?? og er det noen som vet nøyaktig hvor mange hester det er i en 325 motor? litt over 170?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ikke lov, nei. Ny vekt, volum og effekt skal være godkjent og innført i vognkortet, samt opplyst om til forsikringsselskapet.

I en eventuell forsikringssak vil du kunne få problemer dersom høy fart var medvirkende årsak til ulykka. Ellers er det jo tekniske kontroll og EU/PKK som kan bli problematisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ikke lov, nei. Ny vekt, volum og effekt skal være godkjent og innført i vognkortet, samt opplyst om til forsikringsselskapet.

I en eventuell forsikringssak vil du kunne få problemer dersom høy fart var medvirkende årsak til ulykka. Ellers er det jo tekniske kontroll og EU/PKK som kan bli problematisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du kan få problemer, men tror ikke sjansen for at det blir oppdaget er veldig stor.

Er vel ikke særlig utseende forskjell på en 2,3 l og en 2,5 l.

forsikrings selskaper sjekker nok ikke type nummer og slikt på motor hvis det ikke er noe spesielt som har skjedd da.... :wink:

Har selv fått igjen om et par biler på Eu kontroll med større motor enn godkjent.

Men jeg hadde vel tatt meg bryet med å god kjenne.

Er ikke sikkert det er så ille mye forskjell på 325 og 323 heller.

Stikk på en Bmw forhandler, så kan nok de skaffe dokumentasjon på forskjellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du kan få problemer, men tror ikke sjansen for at det blir oppdaget er veldig stor.

Er vel ikke særlig utseende forskjell på en 2,3 l og en 2,5 l.

forsikrings selskaper sjekker nok ikke type nummer og slikt på motor hvis det ikke er noe spesielt som har skjedd da.... :wink:

Har selv fått igjen om et par biler på Eu kontroll med større motor enn godkjent.

Men jeg hadde vel tatt meg bryet med å god kjenne.

Er ikke sikkert det er så ille mye forskjell på 325 og 323 heller.

Stikk på en Bmw forhandler, så kan nok de skaffe dokumentasjon på forskjellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...