Gå til innhold

Tåkelys


guran10
 Share

Anbefalte innlegg

Skal bytte pære på tåkelysene mine. Mulig jeg er helt inkompetent, men hvordan i alle dager skal man få ut selve lyset?? :?

Har lest i instruksjonsboken, hvor det står at man skal få den ut ved hjelp av et skrujern. Har prøvd opp til flere ganger, men kommer til å ødelegge hele greia hvis jeg ikke får noen tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal bytte pære på tåkelysene mine. Mulig jeg er helt inkompetent, men hvordan i alle dager skal man få ut selve lyset?? :?

Har lest i instruksjonsboken, hvor det står at man skal få den ut ved hjelp av et skrujern. Har prøvd opp til flere ganger, men kommer til å ødelegge hele greia hvis jeg ikke får noen tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man løfter opp i underkant og vipper ut hvis jeg ikke husker helt feil. De sitter ikke spesielt godt fast. Den ene min hoppa ut da jeg snurra en gang...

Jeg mener å huske at den siden av lykten som peker inn mot senter på bilen skal vippes ut, men er ikke helt sikker.

På Vålertreffet i år var jeg uheldig og humpet over courbsen etter depotstrekket, og knakk festet til det ene tåkelyset. Må visst av med hele fangeren for å ordne det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man løfter opp i underkant og vipper ut hvis jeg ikke husker helt feil. De sitter ikke spesielt godt fast. Den ene min hoppa ut da jeg snurra en gang...

Jeg mener å huske at den siden av lykten som peker inn mot senter på bilen skal vippes ut, men er ikke helt sikker.

På Vålertreffet i år var jeg uheldig og humpet over courbsen etter depotstrekket, og knakk festet til det ene tåkelyset. Må visst av med hele fangeren for å ordne det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare to bolter som må av for å få av frontfangeren, eller husker jeg feil? Var kanskje to på hver side... Lenge siden...

Det er to(?) i fronten bak listene og to i sidene (innerskjermen må løsnes).

Det er også noen deksler under fangeren som må løsnes + luftekanaler til bremsene, med andre ord mye arbeid.. (Egentlig er det sikkert gjort på en halvtime, men det er kaldt i garasjen, og jeg er litt lat nå i høstmørket :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare to bolter som må av for å få av frontfangeren, eller husker jeg feil? Var kanskje to på hver side... Lenge siden...

Det er to(?) i fronten bak listene og to i sidene (innerskjermen må løsnes).

Det er også noen deksler under fangeren som må løsnes + luftekanaler til bremsene, med andre ord mye arbeid.. (Egentlig er det sikkert gjort på en halvtime, men det er kaldt i garasjen, og jeg er litt lat nå i høstmørket :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare to bolter som må av for å få av frontfangeren, eller husker jeg feil? Var kanskje to på hver side... Lenge siden...

Det er to(?) i fronten bak listene og to i sidene (innerskjermen må løsnes).

Det er også noen deksler under fangeren som må løsnes + luftekanaler til bremsene, med andre ord mye arbeid.. (Egentlig er det sikkert gjort på en halvtime, men det er kaldt i garasjen, og jeg er litt lat nå i høstmørket :) )

Hehe. ikke sant. ;-)

Er heldig jeg, kjører hjem til foreldrene mine hver gang jeg skal mekke noe. Lys og god oppvarmet dobbelgarasje med -alt- man trenger av verktøy og maskiner, og selvfølgelig stereo og et lite TV. Og som regel ender det opp med at jeg sitter og ser på og far gjør alt. Vanlig det... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare to bolter som må av for å få av frontfangeren, eller husker jeg feil? Var kanskje to på hver side... Lenge siden...

Det er to(?) i fronten bak listene og to i sidene (innerskjermen må løsnes).

Det er også noen deksler under fangeren som må løsnes + luftekanaler til bremsene, med andre ord mye arbeid.. (Egentlig er det sikkert gjort på en halvtime, men det er kaldt i garasjen, og jeg er litt lat nå i høstmørket :) )

Hehe. ikke sant. ;-)

Er heldig jeg, kjører hjem til foreldrene mine hver gang jeg skal mekke noe. Lys og god oppvarmet dobbelgarasje med -alt- man trenger av verktøy og maskiner, og selvfølgelig stereo og et lite TV. Og som regel ender det opp med at jeg sitter og ser på og far gjør alt. Vanlig det... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heldig jeg, kjører hjem til foreldrene mine hver gang jeg skal mekke noe. Lys og god oppvarmet dobbelgarasje med -alt- man trenger av verktøy og maskiner, og selvfølgelig stereo og et lite TV. Og som regel ender det opp med at jeg sitter og ser på og far gjør alt. Vanlig det...

Du kan nok ikke klage på de forholdene der :)

Vi har en bilklubb på jobb med ganske bra utstyr, bl.a dobbel grav, dekkomleggingsmaskin og sveiseutstyr. Jeg gjør de fleste reparasjonene på bilen min der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...