Gå til innhold

Norsk E39 M5 01mod i 310km/t


Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

det var min bror som hadde e39 M5'n.. Han vurderte begge to, men når man leste tester med de to og så at m5'n har så utrolig mye mer drag så var det lett. Vet ikke hva en M3 klarer 100-200 på jeg? Største forskjellene fant man også når man hadde tunge gir. 5gir 80-120 etc skilte utrolig mye.. M3'n er klart råere på bane..Men bilen ble mye brukt til langkjøring før den ble stjålet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe. DSCen i M5 skulle nok hatt flere trinn. ;)

Vurderte du E46 M3 opp mot E39 M5 før du handla?

Hadde faktisk bestemt meg for en e46 M3 først, men så gjorde jeg tappen å prøvekjøre M5'en før M3'en, og var da så solgt, at jeg kjøpte den, uten engang å ha prøvd e46 :)

Litt usikker på om jeg gjorde rette valget.....men men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde faktisk bestemt meg for en e46 M3 først, men så gjorde jeg tappen å prøvekjøre M5'en før M3'en, og var da så solgt, at jeg kjøpte den, uten engang å ha prøvd e46 :)

Hehe. Ser for meg at det ville trigga vil-ha'en ja. ;)

Litt usikker på om jeg gjorde rette valget.....men men....

M5 har råere lyd og ser råere ut, så det er nok ikke feil det. ;-)

Tenkt deg til Våler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei på vei ned dit, røk i nærheten av bremen... Lå å venta på å slippe forbi en stakkar i ca 260, når jeg så hadde passert vedkommende slakket jeg av litt, og hørte en klakkelyd fra motoren :(

Så nå er bilen tauet fra bremen til helsingborg, og står nå på verksted. Har fingrene krysset for at motoren overlever.....

Må ha vært en svakhet i vanos'en eller noe slikt, selv om det er en mikroskopisk mulighet for at det kan være mellom clutch huset og motoren, noe jeg håper på.....går vel en 10 komplette klutsjer på en motoren eller noe slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auda. :(

Kjedelig når slikt skjer. Hvor mye har bilen gått?

Måtte forresten glise litt av "en stakkar i 260". Gromt. ;-)

Hehe :) Akkurat den følelsen i M5'en er helt overlegen, uansett hvor fort alle andre kjører på autobanen (vel..i 99,5% av tilfellene) har man mer å gi :) (hadde....)

Bilen har gått 124k ikke langt for en slik bil etter min mening. Men all banekjøringen har vel tatt på litt, men den burde jo holde for det.

Mvh

Robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Hvordan går det med M5en din, Robert?

Siste jeg leste var på BMWCCN-forumet, du trodde du/de hadde funnet motor i Tyskland. Var det blink?

Ja, ser ut til at alt ordner seg nå :)

Fant en motor som har gått 2000mil fra 2001, med full historikk, så stort bedre enn det kan det vel ikke bli, om man ikke kjøper ny motor.

Dersom alt går etter planen, så er motoren på plass i sverige på onsdag, og hvis jeg er heldig, har jeg bilen tilbake på veien til fredag, eller over helgen.... DET blir bra!!!

Har planlagt en tur til Tromsø, så timingen kunne ikke vært bedre. Blir et 230mil's reunion treff med bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nei, det ble ikke noe av, desverre. Så den står fortsatt uten motor :(

Har kjøpt meg en e32 750i, som jeg nok kommer til å bruke frem til våren. Selger nok M5'en slik den står, og kjøper meg forhåpentligvis en m3 av et eller annet slag til våren.

Trist historie, men syntes det blir feil å ha en slik bil stående, og nesten mer feil å legge såpass mye penger ekstra i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Føler skikkelig med deg på dette. Mine dårlige støtdempere og foringer blir liksom ikke så veldig fælt lenger.

Du leser kanskje ikke så mye her på forumet, men BalleKnalle posta link til en M5-motor til salgs: http://www.rennwerks.com/M5%20Motor.htm

Er med alt den da, så det er kanskje ikke så interessant. Står vel ikke pris heller.

Men du har ikke blitt skremt bort fra BMW altså? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...