Gå til innhold

Trimming av 320i 1985


FuckThePolice
 Share

Anbefalte innlegg

Det beste er å få tak i en motorbygger. Vanlige verksteder pleier ikke ta på seg turbokonverteringer og slikt. Ellers finnes det ferdige bolt-on turbokits til M20B20, som du har. De er det ikke så mye arbeid med, men det er begrenset hvor mye trykk du kan kjøre med siden det ikke gjøres noe med kompresjonen. Tror de pleier å ligge på 180-190hk.

Uansett hvordan og hvem som skal gjøre det, så blir det sannsynligvis dyrt. Ferdige kits pleier å ligge på 25-35.000,-. Koed 3er har slikt. Da uten montering. VS Motor tar på seg turbokonverteringer, men det koster. Tror også at Racing Power tar på seg turbokonverteringer. Ryktene sier at de bruker Alf Eng til arbeidet på motoren, og han har jo utvilsomt bra peiling.

Skal du få det gjort billig er nok det beste å finne en garasje/hobbytrimmer som er villig til å ta det på fritida. Kanskje du kan snakke med Engen. Han har en E30 325i Turbo og henter ut nesten 400hk. Det er mulig han er villig til å ta på seg andre turbokonverteringer. Websidene hans er http://www.bmwpower.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på og bygge turbo i min 86 325 og det tar tid og penger helt klart. Det beste tror jeg er og få tak i ett brukt bolt on sett fra sverige.

Kjøpt grenrør? Fra hvor? Pris?

Blir fort dyrt, ja! Og samboeren kan fort bli --> :bounce:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig grenrør til BMW er det nok størst sjanse for å finne på bruktmarkedet til Auto Power eller i USA tipper jeg. De virker å være harde på turbokonverteringene begge steder...

Jeg kom faktisk nettopp over en Garret T3 og ferdig manifold i USA til Chrysleren min. Hadde sannsynligvis fått det inn i landet for under 2500,-. Utrolig billig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lager meg grenrør selv jeg... skal ikke være noe show bygg men ett økonomisk bygge da! men turbo, intercooler, dyser, eksos, understell og bremser med tilbehør er på plass så det er ikke så mye igjen

Men hva er det du behøver hjelp til av firma?

... og det første man gjør med motorene er vel ofte kompresjonssenking (dreie ned eller kjøpe nye stempler). Uten å senke komp får man ikke lada noe særlig (0.5 bar?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...