Gjest Cocher'n Skrevet Desember 27, 2003 Skrevet Desember 27, 2003 Er det noen som har erfaring med kjølesystemet på BMW 325 e36 eller lignende. Etter en lengre kjøretur 5t lot jeg bilen stå noen minutter på tomgang mens jeg pakket ut, derretter kjørte jeg 2 min. På de to minuttene steg tempmåleren opp mot rødt. Jeg parkerte og sjekket i motorrummet det dampet ut av lokket for påfylling av kjøleveske. Beholderen var nesten tom. Nå har jeg fylt på, men motoren blir for varm. Det virker ikke som om kjølevesken sirkulerer! Bedklager at det ble så langt og takk for hjelpen.
Kure Skrevet Januar 5, 2004 Skrevet Januar 5, 2004 Heisann...... Vet ikke så mye om kjølesystemet på en 325, men det kan være en ide å bytte termostaten. Hvis den er gåen kan det du beskriver skje. Lykke til....
Espenlis Skrevet Februar 19, 2004 Skrevet Februar 19, 2004 Hei! Har akkurat det samme problemet med min 325I e36. Tempen stiger med engang. Har fylt etter kjøleveske, men likevel samme problemet. Har du fått noe svar på hva som er problemet? Håper på svar MVH sainsbury!
Kure Skrevet Februar 19, 2004 Skrevet Februar 19, 2004 Bytt Termostat på motoren. Sirkulerer ikke kjølevæsken, så hjelper det ikke samme hvor mye kjølevæske du har fylt på Lykke til
Gjest gjest Skrevet Februar 20, 2004 Skrevet Februar 20, 2004 Kan være mange faktorer her, beste tips er å ringe en Bmw expert, men det kan være hull i radiatoren,slanger,beholder,bytte termostat.... Rart med 325, prøve kjørte en 325 i sommer og sto 15-20 på tomgang riktig nok i varmt vær, tempen steg over normalen, kanskje best å styre unna disse bilan, dem lagde vel 325 bare til 94?? Kanskje det var så mye feil, ikke vet jeg...
ezpo Skrevet Februar 22, 2004 Skrevet Februar 22, 2004 Har hatt noe lignende på min 320. Det startet med at vannpumpa røyk, og jeg måtte bytte den. Etter det hadde jeg problemer med luft i kjølesystemet. Da fikk jeg dårlig sirkulasjon på lave turtall, og temperaturen steg samtidig som jeg ikke fikk noe varmluft inn i kupeen. Vet ikke om det var noen sammenheng, men etter en stund var termostaten også gåen og måtte byttes. Fikk byttet den og sørget for å lufte systemet skikkelig, og etter det har det ikke vært noen problemer med kjølesystemet.
Kure Skrevet Februar 24, 2004 Skrevet Februar 24, 2004 Luft i kjølesystemet er selfølgelig ikke bra, og kan nok føre til nedsatt kjøle effekt på kjøle systemet. Men Siden Ezpo ikke nevner noe om Drypping og annen lekasje i/ved motor så skal jeg vedde lillefingeren min på at problemet er termostaten og kanskje det trengs litt lufting som noe nevner. Termostat er en billig liten sak og stort sett enkel å bytte, så hvorfor ikke prøve før du setter den inn til service.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå