Gå til innhold

Ombygging 316i -> 320i/325i

Gjest Joppe
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann

Skal bygge om min 91 mod. E36 316i til noe litt mere gromt. Men dette er nytt for meg og trenger tips om det meste. Samt trenger jeg deler til ombyggingen.

Fint om dere kan hjelpe meg på vei.

Kan nåes på joacluka@online.no

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel greit mye som må gjøres om man vil lenger opp enn til 318i, ja (over på sekserne). Og opp til 318i har neppe noen hensikt med mindre man tilfeldigvis har hatt motorras og har en slik motor for hånden...

Sikkert like greit å få tak i en donorbil (kollisjonsskada) hvis du vil over på sekserne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har tenkt på at det kansje kunne være lurt og prøve og få tak i en kolisjonskada som jeg bare kunne ha plukka deler av. Men det er bare det og få kjekka tak i den før den blir frakta på skroten. Heh.. Har med meg folk som kan skru, så klare det skal vi nok, bare jeg får tak i delene 8)

Om dere vet om noen vrak da 325/320 så si gjerne fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en ting, om jeg får tak i en 318is motor. Det vil jo alikevell gjøre 40 hester ekstra, og det skulle vel være endel billigere og enklere og bytte? Eller tar jeg feil?

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

byttet motor i min bmw 318ia

satt inn en 325ia kjøpte komplett motor m gearkasse fra huggeri..

prisen ligger mellom 15000-20000 +mva.

du trenger motor,servo,dynamo,luftmengde måler,luftfilter,ledningsnett/m hjerne,stabstag,eksos.. mener det va alt.. huske ikke helt sikkert. bør bytte drivverk også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...