Gå til innhold

Chiptrimming


Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe. Er nok ikke så ille. Arne Garvik heter han som driver det, Garviks Autospar heter firmaet, tidenes dårligste firmanavn, men uansett, jeg tror han er en gammel rallyhelt eller noe slikt. Og i det siste har de klart å få lurt med seg Martin Schanche på å svare på nettspørsmål-ting. autospar.no. Opprinnelig hadde de kun VAG-deler, men ser ut som de har utvidet litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jævlig bra :D syns sportsfilteret funka bra, man får en fin lyd når man drar på! tullegjeng, bestilte reprasjonshåndbok derfra å, fant en på svensk engang, men huske ikke hvilke side d va på :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare ikke spesielt godt inntrykk av de. ;)

Var morsomt en gang de hadde fått så fantastisk datasystem som kunne finne ALT av tilgjengelige deler til ALLE bilmerker, alt de trengte var bilnummeret. Jeg gav de nummeret, og ikke en dritt dukka opp. Unnskyldte seg med at det var en importbil... som 50% av alle andre BMWer i dette landet.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like morsomt som å gå til en BMW-forhandler å be om pris på en gitt del (gjerne litt spesiell). Man kan da få til svar at noe slikt ikke fins, selv etter intens leting på ETK. Så drar du hjem og returnerer dagen etter med delenr (som du selv har funnet på egen ETK) og ber han så finne pris! :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke de mest seriøse på markedet, men sånn e nu det!

For min del har det vært helt greit, har fått produktan rimelig kjapt da æ har bestilt, men kommer vel an på ka man bestille å da! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange brae svar...

Altså blir det et ja eller nei...

Burde jeg det eller ikke.

Chippe altså... :?:

Ville ha brukt pengene på andre ting først, som eksosanlegg og luftfilter, men har du mye penger så kan du jo chippe :D

Anbefaler også stabbstag, det hadde jeg, og det ble som en helt annen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vurdert stabsag, hvilke stabsag tenker du på? under bilen eller i motor-rommet?

Åssn effekt fikk du av d, eller hva hjelper det til??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stabilisatorstagene, eller anti-roll bars, altså de under bilen, hjelper mye på stivheten i bilen. Tykkere foran gir mer understyring, tykkere bak gir mindre understyring (evt. overstyring/mer overstyring om man har satt bilen slik opp).

Stagene for støtdempertårnene utgjør i følge et par BMWCCN-karers målinger så godt som ingenting på stivheten. Ergo er de mest der for å se pene ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stagene for støtdempertårnene utgjør i følge et par BMWCCN-karers målinger så godt som ingenting på stivheten. Ergo er de mest der for å se pene ut.

Og atter andre er like vitenskapelige i å bevise at de hjelper: http://www.e30m3performance.com/myths/Strutbar_Theory/strut_bar_theory.htm

Det er vel heller ikke uten grunn at E36 M3 GT har dette som standard, de andre E36 M3 har det ikke. Alle E46 M3 fikk det etter at bilen hadde vært noen måneder i produksjon, CSL hadde selvsagt fra dag 1, eller rettere sagt fra konseptnivå. BMW Motorsport GmBH setter ikke på et slikt bare for looken!

Derimot så har ikke M3 GTR standard tårnavstiver, men noe annen "rar" konstruksjon på toppen av dempertårnene:

m3gtrstreet01_engine.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...