Gå til innhold

Starter ikke på første vridning...


Gjest solask
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en BMW 318 1999 (e46) som er litt vanskelig å starte.. den "summer" bare når jeg prøver å starte den de to første vridningene på svitsen.. noen ide hva dette kan være?

starteren?

det er importbil.. er det dette med justering av software i forhold til kaldstart?

på forhånd takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk starteren din du. Det er ikke batteriet eller dynamoen hvis den starter etter flere forsøk. Ville blitt dødere for hvert forsøk da.

Den grove strømkabelen som går inn til startern kan du kikke på. Prøv å ta den av, puss den skikkelig ren og dra den godt til igjen, gjerne med litt electra-cleen eller lign.

Kan bli dårlig kontakt der.

NB! Husk å koble fra -kabelen på batteriet først!!! #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken summelyd er det du har? Hvis lyden er lav saa sjekk nevnte stroemkabel. Er lyden hoey og markert kan det vaere innslagsreleet ditt.

Om en ser nede i motorrommet naar du proever aa starte, kan det slaa gnist fra koblingen til kabelen. Dette er faktisk en vanlig feil paa BMW. Maa som regel skifte startmotoren da, men du kan proeve som nevnt lengre opp her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok hende han som sa det var starteren har rett, har vært bort et par tillfeller hvor ikke starteren slår ordentlig inn, altså "hjulet" på starteren bare spinner uten å få kontakt med svinghjulet på motoren.

Men jeg håper at ikke summelyden du snakker om inneholder skrapelyder da kan det fort bli slitasje på svinghjulet. Og det er litt mer jobb å bytte kan du si.... :cry:

Men er det en ren summelyd, så er det starteren som som går rundt uten at det lille hjulet i starteren som skal presses ut mot svinghjulet på motoren får kontakt av en eller annen merkelig grunn????

Den ene gangen jeg var borti en slik lyd, holdt det med å bytte noen foringer / metall innlegg i starteren så ble alt bra.

Men for å utelukke dårlig batteri, kan du jo bare prøve med startkabler mot en anne bil...... forsvinner ikke lyden da, så hadde jeg sjekket starteren fort, så det ikke skjer noe med svinghjulet på motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...