Gå til innhold

E36 Sedan: 92 modell 318i


Gjest Salute
 Share

Anbefalte innlegg

Motor som er ugjevn på tomgang plutselig...

Turteller slår mellom 0 og 1, gassen reagerer ikke med en gang ved rask gassing og slipping!

Noen forslag til grunn??

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han henger vel på 900 omdre nu? den ska jo ligge rundt 11-12 hudre omdre, kamaksling og ventil-løfter er nok slit, sjekk det ut.... Vanlig på disse bilan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet på en annen bil jeg hadde..2000 modell av en japse...der var det målern til luftinntaket som var gått til helvete. Har du tulla med luftinntaket burde dette sjekkes.... min ligger jevnt på 900 omdr. Tror det er ett fåtall av biler som ligger på 11-1200...uøkonomisk. Har akkurat samme bil som deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du må skifte kamakslinga og hyd-løfterne så må du ut med 3-4tusen + arbeid ennå....

Hvor mange omdr ligger bilen din på når den står på tomgang?

Trur bilen lå på 11-12 da æ kjøpte han først, nu er han ujevn når han står på tomgang! går mellom 9-10, men er det injetion som gjør d??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem på min 316. Spesielt da den er kald. har ikke turteller så aner ikke hva den ligger på, men den går så lavt at den nesten kveler seg, også ruser den som no anna rart. Forbanna iritabelt om morran da man skraper is. Skvetter som no anna rart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting, sjekk gummibelgen, det kan være at det er hull i den og at den tar in luft, da kveles den nesten eller kan kveles, hadde problemet engang... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis motoren tar inn falskluft blir tomgangen ustabil. Vil for det meste gå på for høyt turtall. Motoren vil som regel ha høyere tomgang den første tiden etter den er startet og er kald.

For å søke etter falskluft sprayer du startgass på alle gummislanger som har forbindelse med innsuget, hvis turtallet forandrer seg så har du funnet feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne for samme feil nå. De mente det kunne være styreenhet eller oksygenfordeler i følge elektronisk måling. Men de skulle teste med annen styreenhet først uten å binde meg til å kjøpe den.

Noen som vet hvor mye en styreenhet koster brukt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...