Gå til innhold

Nye 5'er stv. samt ny diesel


Diesel power
 Share

Anbefalte innlegg

BMW lanserer nye stv i vår og en ny 3 liter diesel til høsten. :D

272bhp og 560Nm. Den yter 500Nm allerede fra 1200rpm. :iwant:

http://www.sol.no/fgo/C2_dinside/bil_og ... 100081&f=s

Dette er Diesel power :gunfire:

Heftiiig jooooo. Diesel bilene begynner å komme med masse vis av NM.

Jeg har 143hk og 340nm i E220 cdi (nye eklassen).

Det var en tid når diesel bilene akke hadde noe akslerasjon.

Hadde en Mercedes E220 diesel som akslerte fra 0-100 i 15s.

Men dagens CDI bilene fra mercedes har akselerasjon ass.

kommer bmw til å bruke Turbo i Diesel bilene????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle nyere dieseler fra BMW (fra de fleste produsenter) har turbo ja. Diesel er nesten ubrukelig uten turbo.

Da jeg var mindre hadde far en bil med diesel-V8 på 5.7 liter og 130hk. Fin lyd, men daff... ;-)

EDIT: Og det er også feil at BMW aldri har brukt turbo i bensinbilene sine. 745i fra 80-tallet hadde turbo, og en av de mest berømte bilene til BMW, 2002 Turbo, hadde som navnet tilsier også turbo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei gr. :wave:

BMW har selvf. turbo i sine diesel biler ja. Dieselen er avhenging av enten STORT volum eller høyt trykk(turbo) for å få skikkelig effekt.

Hadde selv en 93mod. MB 250D, uten turbo. Den varte 1,5mnd i mitt eierskap. :grab: Det var den verst motoriserte bil jeg har vært borti. Prøvde å bryte meg ut i ett kryss EN gang, og det vart med den ene gangen. Bilen ville bare ikke gå. Sikkert hjulpet å satt foten nedi for å sparke den igang.

BMW har jo faktisk en lang historie med turboer, men under nedgangstidene i 60-70årene, droppet de dette og Porche tok over deres produkter. De bygde videre på BMW sitt turbokonsept, og man kan jo si at de har lyktes ganske godt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate! Med 535d så river man virkelig skinnet av pølsa! :twisted:

Med den utviklingen som har vært på diesel de siste årene så blir jeg ikke forundret om også ///M-bilene i framtiden kan dukke opp med dieselmotor. Jeg håper egentlig ikke at de gjør det, men man skal aldri si aldri, BMW har jo vunnet 24t Nürburgring med en 320d. En av grunnene til seieren var jo selvsagt lengre intervall mellom depotstoppene, men i årene som har gått etter det så har jo dieselmotorene blitt enda kraftigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den polsk-engelske oversetteren på http://www.poltran.com/ klarer noen av ordene, men ikke alt:

"Curious strona.Szkoda that sometime there is not in language polskim....ale moze. I SALUTE"

EDIT: Leste tilfeldigvis gjennom denne gamle tråden, og kom til konklusjonen at det var manglende mellomrom mellom punktum og etterfølgende ord som spilte online-oversetteren et lite puss, så jeg forsøkte på nytt: "Curious part. Damage that there is not in polish. But sometime moze. I SALUTE!!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest BMW E-60

Den nye 5 serie stasjonsvogn vil komme som 523 525 530 535 og m5 som jeg hvet ialfall :D

stasjonsvognen som m5 burde hvere helt konge. 500HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du info fra at E61 (som er karosserikoden for E60 touring) kommer som M5? Foreløpig har de vist M5 sedan bare som konseptbil, og nylig lansert touringen. E39 M5 touring kom jo aldri, selv om mange trodde det! Det ble bygd et eller to eksemplarer, sjefen for BMW M GmbH kjører/kjørte en av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...