skakke Skrevet Februar 26, 2004 Share Skrevet Februar 26, 2004 Noen som vet om hvor de selger rimelige komplette senkesett til bmw e30 325 cab, om noen har noe til salgs som ikke er så gammelt eller brukt er dette også av innteresse. Men er bare innteressert i komplett senkesett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet Februar 26, 2004 Share Skrevet Februar 26, 2004 GS bildeler selger komplett senkesett 40/40 eller 60/40 til 2990+mva. Motortechnic selger komplett senkesett til 2950+mva. og 3750+mva. Jeg kjøpte mitt hos powerzone H&R 60/40 til ca 4500 inkl.mva og frakt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Februar 26, 2004 Share Skrevet Februar 26, 2004 Jeg hadde også H&R 60/40 (Cup Kit) på min E30. Kan anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Februar 27, 2004 Share Skrevet Februar 27, 2004 Jeg hadde Apex 60/40 fra GS på min E30 325i touring, og var meget godt fornøyd. Både GS og Motortechnik gir rabatt til medlemmer i BMW CCN - jevnt over 10% - men kan være høyere på enkelte varer/hvis man kjøper MYE. På kampanjetilbud kan du ikke regne med å få rabatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skakke Skrevet Februar 27, 2004 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2004 Takk for svar:) Hva anbefaler dere av senking da? Har Flash stylinga,skal ha på 17" felger også når sommeren kommer. Bilen skal jo helst være kjørbar på de kjerreveiene som er her til lands. Blir 60/40 for lavt el? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Februar 27, 2004 Share Skrevet Februar 27, 2004 Her er et bilde av gamlebilen min med 60/40 senking og 8x17 felger. hadde aldri problemer med at den slo nedi, men så hadde den jo bare den orginale is lippen da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Februar 27, 2004 Share Skrevet Februar 27, 2004 Min bil med 60/40 og 17" - ingen styling: Hadde ikke problemer med at det subbet i hjulbuene bak, selv med 4-5 personer og stappfullt bagasjerom. Beklager kvaliteten på bildet - engangskamera og lavoppløselig scan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Februar 27, 2004 Share Skrevet Februar 27, 2004 Var din litt høyere enn min Erik? Men så er jo både senkesettene og bilene forskjellige da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Februar 27, 2004 Share Skrevet Februar 27, 2004 Den ser høyere ut ja, både foran og bak, men spesielt foran. 60/40 er ikke likedan på alle biler. Jeg regner med at det for mitt vedkommende var litt stivere fjærer siden det var touring. Jeg vet heller ikke hvor lenge etter montering av senkesett og felger bildet er tatt. Det er ikke sikkert fjærer og dempere hadde satt seg skikkelig ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skakke Skrevet Februar 28, 2004 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2004 Tusen Takk for svar Da bestiller jeg nok noe snart,både fjører og dempere er utslitt på bilen min,er ikkeno god å kjøre med!Måtte sette på fjørklemmer for at den ikke skulle slå nedi overalt. Kjører minst mulig om dagen,er ikkeno godt å kjøre med!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skakke Skrevet Februar 29, 2004 Forfatter Share Skrevet Februar 29, 2004 Noen som vet om det hadde gått å sette på 60/40 senking selv om jeg nå kjører med 185/65-15 piggdekk??Tror nesten ikke jeg orker å kjøre helt til våren, med de slitne demperne!!Kommer det til å subbe el? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Mars 1, 2004 Share Skrevet Mars 1, 2004 Rulleomkretsen er ca 54 mm større enn 215/40-17, eller 2,93% - og siden 215/40-17 er så nær identisk originaldimensjon som man kan komme så er dette innenfor 5% avvik på rulleomkrets. Dekket er jo 3 cm smalere (gjerne enda mer siden sommerdekk ofte har andre "skuldre" enn vinterdekk) så selv om det er litt større diameter (ca 17,76 mm, eller 8,88 mm større radius som er det essensielle her) så vil nok det temmelig sikkert gå bra. NB! Jeg snakker kun utifra teori her, har ingen erfaring med den dimensjonen, hverken på sommerdekk, piggfridekk, piggdekk eller andre typer dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mars 1, 2004 Share Skrevet Mars 1, 2004 For å svare litt enklere enn Erik her: Det går helt sikkert fint - Kjør på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Mars 1, 2004 Share Skrevet Mars 1, 2004 Ja, det var jo litt av en "la det skure"-holdning å fremvise! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mars 1, 2004 Share Skrevet Mars 1, 2004 Ja, bare det ikke "skurer" i hjulbuen Jeg var litt rask når jeg leste her og trodde det var 185/65-14 det var snakk om. 185/65-15 bygger jo som du har funnet ut litt mer i høyden, men det bør nok gå i de fleste tilfellene selv med 60/40mm senking. Det kommer jo også an på innpresset på felgene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå