Gå til innhold

Hva kan ha skjedd????


///M
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk lappen idag, var ute med venner og cruisa.

Skulle kjøre en venn hjem, så var det en stor tom parkeringplass, der jeg måtte bare ta 360 på.

Men så på vei hjemover derifra begynte det å lukte noe brent i bilen, så når jeg hadde parkert bilen i garasjen, åpna panseret og det kom drittttmyeee røyk derifra.

Noen som vet hva som skjedde. :roll::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda... Hørtes ikke heeelt bra ut, men det *må* ikke være noe alvorlig.

Svilukta kan være fra bremser eller whatever etter at du snurra og lekte litt, og røyken kan være fordi du har fått masse snø/vann opp i motorrommet, eller den kan rett og slett ha kokt. Men sistnevnte burde du lagt merke til/hørt når du stoppa bilen.

Kokte den er første bud å sjekke at den har nok vann/kjølevæske. Det trenger nemlig ikke være mer alvorlig enn mangel på slikt.

Men du har ikke nevnt noe om verken temperatur på motoren, om den fortsatt starter og sviver, om røyken var svart eller hvit (altså damp som Erik nevner), eventuelle ulyder, etc. Slikt kan være interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man kjenner det lukter brent så stopper man - umiddelbart! :?

Hvor i motorrommet kom det røyk fra? Var det røyk eller damp?

Fant du igjen bilen din som du forlot den eller en utbrent bil/garasje...? :roll:

Jeg er ikke noe ekspert på motorrommet men røyken kom nedenfra på venstre side av motoren....

Bilen var bra den når jeg kjørte nå istad, ikke noe problem, bortsett fra at jeg fikk en skrens i rundkjøring :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda... Hørtes ikke heeelt bra ut, men det *må* ikke være noe alvorlig.

Svilukta kan være fra bremser eller whatever etter at du snurra og lekte litt, og røyken kan være fordi du har fått masse snø/vann opp i motorrommet, eller den kan rett og slett ha kokt. Men sistnevnte burde du lagt merke til/hørt når du stoppa bilen.

Kokte den er første bud å sjekke at den har nok vann/kjølevæske. Det trenger nemlig ikke være mer alvorlig enn mangel på slikt.

Men du har ikke nevnt noe om verken temperatur på motoren, om den fortsatt starter og sviver, om røyken var svart eller hvit (altså damp som Erik nevner), eventuelle ulyder, etc. Slikt kan være interessant.

Lekte ikke mye da, kun en 360, for å være ærlig så gjorde jeg ikke noe med det, parkerte den, så i panseret, fortalte pappa, han tenkte også d kunne være kjølevæske eller no..

Men skjer det noe slikt igjen skal jeg sjekke alt, temperatur og sånt.

Det var hvit røyk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe ekspert på motorrommet men røyken kom nedenfra på venstre side av motoren....

Venstre side når du sto foran bilen, eller venstre side av bilen?

Det var hvit røyk...

Neppe noen brann da!

På venstre side av motoren, sett forfra, så er det eksosanlegg, og dersom snø har virvlet opp under 360°en så kan det være den som smeltet og at det var damp. Eller det kan ha vært kjølevæske, men da har sannsynligvis motoren din kokt. Luktet røyken noe? Kjølevæske f.eks.?

Du skriver også at det kom drittttmyeee røyk når du åpnet pnaseret, men etter det verste gufset hadde gitt seg, fortsatte det å ryke? Du må huske at med panseret lukket så blir røyken/dampen stengt inne, og det vil komme mye med det samme du åpner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...