Gunnar Skrevet Mars 15, 2004 Share Skrevet Mars 15, 2004 AC Schnitzer har nå presentert sin versjon av nye BMW 6-serie (E63) og BMW X3, og resultatene må nok karakteriseres som ganske brukbare! Og i dag er jeg igjen i det late hjørnet, så da blir det hele den engelske teksten for 6-serie: AC Schnitzer 6er Coupe The years of waiting has finally reached an end. The new BMW 6-series Coupé is here. The question of whether the "newcomer" can successfully follow the legendary coupes of the 70s and 80s simply doesn't arise, as the 6-series, with internal designation E63, already has the potential of a legend: sports performance, elegance and dynamics. Despite - or because of - the excellent "Basis", AC Schnitzer is currently developing a special accessories range which will perfect the 6-series in all its qualities. Because in the end, there's nothing so good that it can't be improved. In the first stage of development work, AC Schnitzer adapted the alloy and racing wheels for the new 6-series. The Type III wheels and the new Type IV design are already available today. As the maximum size AC Schnitzer actually develops a wheel tyre combination with the new Type IV racing wheel in 21". As well as various combinations in 19" the 6-series can also carry the combination of 9.0J x 20" on the front with tyres 245/35 R 20 and on the rear axle 10.0J x 20" with tyres 285/30 R 20. Just this measure perceptibly improves the driving dynamics of the 6-series Coupé. AC Schnitzer recommends high performance tyres by Continental and Michelin. In addition, the avant-garde style AC Schnitzer Type IV 5-spokes, with their star pattern from the pentagonal wheel centre and dishing for each spoke, are also excellently suited to the modern, timeless design of the new Coupé. The sporting performance is further enhanced by the AC Schnitzer sports suspension which is currently undergoing tests on public roads and on the North Loop of the Nürburgring. As well as simply lowering by around 25 mm, we have made the 6-series Coupé stiffer for more sporting performance while retaining maximum comfort. Naturally our engineers and designers, working in close collaboration, have developed a unique AC Schnitzer aerodynamic conversion consisting of front spoiler in a new sporting design, side skirt inserts, rear spoiler and a rear skirt. The aerodynamic range is completed by a Chromeline Set, to provide some chrome highlights if desired. A further brilliant highlight which is perfectly integrated into the rear skirt is the double sports rear silencer with its 2 chromed tailpipes in Trap-Ment form (combination of trapezium and segment). This exhaust system is of course not only an aesthetically pleasing but also optimises gas flow, thus ensuring better response, and gives the V8 a particularly sonorous "voice". Exclusivity will shortly be the key word for the cockpit: as well as a carbon fibre interior trim in the new "Exclusive Design" in silver and an ergonomically designed airbag sports steering wheel, above all the aluminium accessories, e.g. for the controller of the BMW-specific "i-Drive System", provide the finishing touches. Noen bilder: X3en har jeg lite info om, men her er et bilde fra forrige ukes bilmesse i Geneve: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M power Skrevet Mars 15, 2004 Share Skrevet Mars 15, 2004 fangern var ikke noe fin ass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mars 15, 2004 Share Skrevet Mars 15, 2004 frontfangeren på 6'ern var ikke helt heldig, men ellers er det en flott bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Mars 15, 2004 Share Skrevet Mars 15, 2004 var kul den, men front fangern ble litt rar... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mars 15, 2004 Share Skrevet Mars 15, 2004 Jeg likte heller ikke fronten, og hvorfor er det Hi-Jackers på den Synest bilene til ACS er litt merkelige for tiden, tenker da spesielt på Topsteren (Z4). Litt for mye retro-look etter min smak.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 15, 2004 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2004 Frontfangeren er en nyre-etterligning. Det er visse elementer i det som ikke stemmer helt, men jeg synes totalinntrykket er bra, den gjør bilen aggressiv. 6-serien passer dessuten ACS-felgene utrolig bra. X3en liker jeg fortsatt ikke. Med eller uten ACS-styling... Topsteren er fet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Mars 16, 2004 Share Skrevet Mars 16, 2004 Jeg likte nyreetterligningen på 6erens frontspoiler. Og de nye AC-felgene passet godt på bilen, det gjør de også på 5eren, men enda bedre her! X3 er en tøff bil, men den ser bedre ut original enn med denne plasten på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 16, 2004 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2004 Noe jeg bare må legge til er at jeg synes bakenden på ACS 6-serien ser manipulert ut, iallefall på ett av bildene. Tenkte å nevne det i begge de foregående postene, men glemte det helt ut. Uansett; Bildene skal liksom være fra AC Schnitzer selv, men på det nest siste bilde er det noe som ikke stemmer helt, og på det siste bildet synes jeg hele hekkspoileren ser ut for å være fraværende (ser helt originalt ut). Litt rart, men de har kanskje ikke kommet så langt, for resten ser jo ekte ut. Men bakenden ser bra ut den, hvis den blir som på bilde nr. 2... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Mars 16, 2004 Share Skrevet Mars 16, 2004 Jeg reagerte også på bildet der den er fotografert rett bakfra. Der syntes jeg nemlig ikke jeg så noe spesielt, og jeg kunne ikke fatte å begripe at hekken på 6eren så slik ut som på bilde nr 2 sist jeg så den... På bildet som viser den skrått bakfra så ser det ut til at hekkspoileren er større på høyre side av bilen, m.a.o. det kan være noe datamanipulasjon inne i bildet her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest BMW fan Skrevet Mars 22, 2004 Share Skrevet Mars 22, 2004 Begge bilene var driiiiiiiiiiiiiiiiiiiit råe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå