hagenisse Skrevet Mars 25, 2004 Share Skrevet Mars 25, 2004 Yej, to ting: 1) Over dumper og hvis jeg slipper clutchen litt brått fra stillestående kommer et rimelig tydelig dunk bakfra. Noen foringer eller noe? 2) Ca pris på inspektion I på en '95 318is? Noen greie steder i oslo-området? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 25, 2004 Share Skrevet Mars 25, 2004 Yej, to ting:1) Over dumper og hvis jeg slipper clutchen litt brått fra stillestående kommer et rimelig tydelig dunk bakfra. Noen foringer eller noe? Vet egentlig ikke. Støtdempertoppene kanskje? 2) Ca pris på inspektion I på en '95 318is? Noen greie steder i oslo-området? Er ikke sikker her heller, men 3-4k kanskje? Tror insp II er type 6k.. Tror det varierer litt hvor mye som gjøres, men er jo en del hundrelapper bare i olje... Eller, nå har ikke du 6er, men går jo noen liter uansett. Tror min skulle ha 6.7 liter med filter - altså en tusenlapp bare i (god) olje! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mars 25, 2004 Share Skrevet Mars 25, 2004 Enig med gr her, sjekk støtdempertoppene. Du kommer til disse ved å ta vekk litt av trekket i bagasjerommet (i sidene). Det skal ikke være noe særlig bevegelse i bolten (toppen av demperen) når du gynger på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Mars 28, 2004 Share Skrevet Mars 28, 2004 Kan være foringene til bærebruene også... siden det dunker når du slipper klutsjen litt raskt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mars 29, 2004 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2004 Ble vel ikke helt riktig, mente når jeg slipper clutchen raskt men bare lar bilen gjøre et lite hopp liksom Er ganske så tydelig når venstre bakhjul treffer et hull, en kant eller en trikkeskinne, så gr og frode er kanskje inne på noe? Er det noen krise å kjøre med? Liten lyst å sette den inn for dette nå og så inn om noen uker for service... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mars 29, 2004 Share Skrevet Mars 29, 2004 Er det støtdempertoppene som lager dunkelydene bør det ikke være noe problem å kjøre med dette et par uker, men jeg tror du skal være litt forsiktig med fullastet bil, sånn "just in case". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Mars 29, 2004 Share Skrevet Mars 29, 2004 Ja kanskje de har rett... men jeg hadde sjekket foringene også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mars 29, 2004 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2004 Personlig strekker jeg meg til å fylle bensin. Kanskje bytte dekk. Men er alltid greit å ha noen ideer om hva det kan være. Autopower skal se på den til uka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 6, 2004 Forfatter Share Skrevet April 6, 2004 Svarer meg selv nå som det er fikset da. 1) Over dumper og hvis jeg slipper clutchen litt brått fra stillestående kommer et rimelig tydelig dunk bakfra. Noen foringer eller noe? Jepp, var en foring bak der en plass. 2) Ca pris på inspektion I på en '95 318is? Noen greie steder i oslo-området? Autopower var greie. 2600 + moms for inspektion I. 3500 + moms for inspektion II. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå