Gå til innhold

NYHET - XENON oppgradering til alle BMW


xenonupgrade
 Share

Anbefalte innlegg

Om du ønsker Xenon lys som er enkle å montere og koster rundt 1000 kroner, vil jeg anbefale at du sjekker denne WEB siden:

http://www.xenonupgrade.com

Lysene ser helt ut som originale BMW Xenon lys og gir vesentlig bedre lys en standard halogenlys. Kan benyttes i både hovedlys, fjernlys og tåkelys, om du har originale Xenon lys kan de benyttes i de andre lysene slik at alle lysene blir lik farge. Monteringen er enkel, samme jobb som å bytte en vanlig halogenpære.

Dette er lys med 30% Xenon gass, ikke vanlig halogen lys med ekstra watt og blått filter. Watt styrken er lik originalpærene, men med 80% bedre lyseffekt.

e46mtaake.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Passer de til andre biler? Siden det er vanlige halogensokler burde de vel passe til det meste...

Men er de lovlige?

Så lenge det er xenongass i de, og de kalles ekte xenonlys, så er det jo krav til nivåregulering. Og det er det ingen som har hvis de har halogen originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent teknisk fungerer kit'ene i andre biler også, men vår godkjenning fra biltilsynet i USA er foreløpig bare for BMW.

Vi jobber med en godkjenning her i Norge også. Det er to ting som er viktig, effekt/varme og blending av motgående trafikk.

Problemet med mange av produktene på markedet som hevder å gi lys med xenon farge er at de kun er halogenpærer med økt effekt og blåfilter. Effekten er økt for å kompensere for lyset som forsvinner i filteret. Dette er ulovlig fordi lampeholder og el. anlegg ikke er dimensjonert for den økte effekten og kan i verste fall føre til brann. Disse pærene ser heller ikke ut som ekte xenon lys og gir ikke bedre belysning og sikkerhet.

UltraXenon har samme forbrukte effekt som en vanlig halogen pære og gir lys i samme avgrenset område. Det er derfor ikke noe problem med varme og strømforbruk. Pæren er en hybrid av halogen og xenon, sansynligvis vil den passere som en halogen pære m.h.t. godkjenningen selv om det ser 100% ut som ekte xenon lys.

PS : nyere BMW'er (1996+) har faktisk nivåregulering som standard.

TF

Passer de til andre biler? Siden det er vanlige halogensokler burde de vel passe til det meste...

Men er de lovlige?

Så lenge det er xenongass i de, og de kalles ekte xenonlys, så er det jo krav til nivåregulering. Og det er det ingen som har hvis de har halogen originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye interessant her. At den kan passere som en halogenpære er jo fint for kontrollers skyld, men hva med bilistene man blender?

Jeg har ikke lyst på en bil i fronten fordi han ble blendet av lyset mitt, eller lyst til at noen skal kjøre av veien uansett om de treffer meg eller ikke.

Angående det med nivåregulering så mente jeg selvfølgelig automatisk nivåregulering. Jeg har elektrisk nivåregulering i Chrysleren min, men den er ikke automatisk. Slik er det på BMWer uten xenon også, så det hjelper lite, for xenon krever automatisk nivåregulering.

Litt på siden så er vel manuell nivåregulering er vel faktisk påbudt i Norge, og sikkert i Europa ellers også. Man skal jo bruke den rimelig aktivt. Endre etter passasjerer og last. Ikke at folk gjør det, men jeg tror det er påbudt uansett. Alle de europeiske bilene vi har hatt i familien siden '85 har ihvertfall hatt nivåregulering (som du sier at BMWer har fra '96).

Jeg spør forøvrig ikke for å være vanskelig, spør fordi det interesserer meg! Man får aldri for godt lys, og xenon ser jo dessuten kult ut. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert korrekt, men gjelder biler med optikklys. Årsaken er at Xenon lys med optikk gir et klarere skille mellom lyst og mørkt område og vil blende om lyset kommer for høyt. UltraXenon vil gi xenon lys lik xenon lysene med diffusjonslinse, som for eksempel BMW 5 serie frem til 2002 modellen. Her er det ikke automatisk nivåregulering som standard (har en selv). Vi venter som sagt på å få en offisiell godkjenning lik den vi har fra DOT (biltilsynet i USA), det ser ut som om vi vil passerer som halogenpærer når det gjelder godkjenning.

UltraXenon ser imidlertid helt ut som ekte xenon lys ! Om du mailer postnummeret ditt kan jeg som om vi har noen som har UltraXenon nær deg om du vil se hvordan det ser ut i praksis. Send mailen til kundeservice@xenonupgrade.com.

PS : nyere BMW'er (1996+) har faktisk nivåregulering som standard.

Men ikke automatisk nivåregulering, noe som er påkrevet ved montering av xenonlys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UltraXenon vil gi xenon lys lik xenon lysene med diffusjonslinse, som for eksempel BMW 5 serie frem til 2002 modellen. Her er det ikke automatisk nivåregulering som standard (har en selv).

Det er på biler med original Xenon at det er automatisk nivåregulering - og dette er påbudt. Hvis du har en 5-serie uten original Xenon har du selvsagt heller ikke automatisk nivåregulering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xenonupgrade"

Vi jobber med en godkjenning her i Norge også.

Håper dere får dette godkjent i Norge:) Dette ser bra ut og billig men vill ikke kjøpe dette før det er godkjent. :cry:

Har nok av andre små ting som ikke er godkjent. Men dette går mye på sikkerhet /blending osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

vi er klar over at dette er viktig for mange og vi purrer nesten daglig på Biltilsynet. Vi har positive muntlige signaler, så snart vi får skriftlig svar, legger vi dette ut på WEB siden, samt info på dette forumet.

TF

xenonupgrade"

Vi jobber med en godkjenning her i Norge også.

Håper dere får dette godkjent i Norge:) Dette ser bra ut og billig men vill ikke kjøpe dette før det er godkjent. :cry:

Har nok av andre små ting som ikke er godkjent. Men dette går mye på sikkerhet /blending osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Har ikke originale xenon. men trodde det var aut nivåreg fordiom. Blir vel kluss på eu kontroll da

Ok. Det KAN jo være du har det siden det er en syver, men skjønner ikke helt hvorfor den skulle ha det. Du har vel forøvrig fått med deg forskjellene/forvirringene rundt nivåregulering lenger oppe i tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke originale xenon. men trodde det var aut nivåreg fordiom. Blir vel kluss på eu kontroll da

Ok. Det KAN jo være du har det siden det er en syver, men skjønner ikke helt hvorfor den skulle ha det. Du har vel forøvrig fått med deg forskjellene/forvirringene rundt nivåregulering lenger oppe i tråden?

hehe tror det. Det finnes ikke noen nivåregulerings bryter, men mår jeg starter så går lysene opp og ned i 10 sek før de stopper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...