Gå til innhold

NYHET - XENON oppgradering til alle BMW


xenonupgrade
 Share

Anbefalte innlegg

hehe tror det. Det finnes ikke noen nivåregulerings bryter, men mår jeg starter så går lysene opp og ned i 10 sek før de stopper

Det gjør de på min E46 også, dvs. de bruker ikke så lang tid, men de går ned og så opp igjen, og jeg har ikke automatisk nivåregulering. Dette er en innebygd funksjonstest av manuelt høydejusterbare hovedlykter. Du har sikkert et hjul (type scrollhjul på datamus) ved lysbryteren for å justere lysene avhengig av hvor mye last du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe tror det. Det finnes ikke noen nivåregulerings bryter, men mår jeg starter så går lysene opp og ned i 10 sek før de stopper

Det gjør de på min E46 også, dvs. de bruker ikke så lang tid, men de går ned og så opp igjen, og jeg har ikke automatisk nivåregulering. Dette er en innebygd funksjonstest av manuelt høydejusterbare hovedlykter. Du har sikkert et hjul (type scrollhjul på datamus) ved lysbryteren for å justere lysene avhengig av hvor mye last du har.

Ah, nei har ikke det. har bare regulering av instrumentbelysning der. Men da finnes det sikkert ikke. Må vel av med xenonlysa da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har manuell nivåregulering, men at lysene beveger seg opp og ned når du slår på tenninga så må det jo være automatisk nivåregulering da!

du sa jo at de gjorde det på dine også? men ingenting er bedre enn at det er det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beveger seg hos meg, men jeg har manuell nivåregulering. Siden du IKKE har manuell nivåregulering og de likevel beveger seg så kan jeg ikke forstå annet enn at du har automatisk nivåregulering. Men dette kan et BMW-verksted svare deg 100% sikkert på dersom du lar de sjekke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beveger seg hos meg, men jeg har manuell nivåregulering. Siden du IKKE har manuell nivåregulering og de likevel beveger seg så kan jeg ikke forstå annet enn at du har automatisk nivåregulering. Men dette kan et BMW-verksted svare deg 100% sikkert på dersom du lar de sjekke det.
oki. HVa er det som gjør at lysa beveger seg da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nivåregulering, både manuell og automatisk, er vel noen små elmotorer som vrir hele lyskasteren litt opp og ned så lysene skal lyse vannrett uansett hvor mye last det er bak i bilen. Det at de går opp og ned når du slår på tenninga er vel bare en funksjonstest regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel av med xenonlysa da?

Du har montert uoriginale xenon?

Er ikke noe veldig stress, men du risikerer å få feil på det på EU eller hvis du blir stoppet i teknisk kontroll. Pluss at du kanskje blender motgående bilister litt mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel av med xenonlysa da?

Du har montert uoriginale xenon?

Er ikke noe veldig stress, men du risikerer å få feil på det på EU eller hvis du blir stoppet i teknisk kontroll. Pluss at du kanskje blender motgående bilister litt mer enn nødvendig.

De var montert da jeg kjøpte bilen. men de er uoriginale siden bilen er fra 95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være det er originale som er ettermontert da. Vet det lå på ca. 16.000,- til E39 da xenon først kom til E39 (sikkert billigere nå), så det er absolutt mulig at noen har ettermontert original xenon - og da har du nok automatisk nivåregulering.

PS: Lurt av BMW å la bilene med manuell regulering stille lyktene hver gang bilen startes. Jeg har manuell (elektrisk) nivåregulering på min, og de har sikkert knapt blitt brukt siden de var nye, så den ene henger selvfølgelig fast - som på så mange andre biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette er lys med 30% Xenon gass, ikke vanlig halogen lys med ekstra watt og blått filter. Watt styrken er lik originalpærene, men med 80% bedre lyseffekt.

e46mtaake.jpg

er dette sett med bare to pærer? hva koster reservepærer? har noen på forumet erfaring med disse settene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...