Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det egentlig jalla harry å sette på større enderør type krom eller liknende på BMW e36 318i, eller kan dette se bra ut hvis man gjør det rett og velger riktig type?

Meninger mottaes med takk :)

Skrevet

BMW selger jo slike originale - de passer garantert - men er nok litt dyrere enn Biltema-utgavene.

Til E36 318i så har kromma endetut for å tre rundt originaltuten følgende delenummer: 82 11 9 401 502, og da er det bare å ringe en BMW-forhandler eller GS / OS / JO Bildeler eller Motor-Technic for pris.

Skrevet

Enderør ser jo tøft ut, men d e ikke noe lurt å sette en på, hadde enderør i nesten et år, tuppen knakk av til slutt, ble fri eksos, så kjøpte jeg effektpotte, ser bra ut og meget bra lyd :D Men du ser nu sjøl :D

Skrevet
Hva er delenummeret til is'en? den har vel de større røret som 320.
Har ikke isbilene sirkulært enderør? E36 320i har ovalt...
hmmm, mente nå det var ovalt jeg.

318i: 82 11 9 401 502 - 50mm rundt

318iS: 82 11 9 401 456 - 60mm rundt

320i: 82 11 9 401 210 - 68x52mm ovalt

Alle delenummer gjelder E36 og kromma enderør.

Skrevet
Hva er delenummeret til is'en? den har vel de større røret som 320.
Har ikke isbilene sirkulært enderør? E36 320i har ovalt...
hmmm, mente nå det var ovalt jeg.

318iS: 82 11 9 401 456 - 60mm rundt

I WIN SUCKER! Og du som har en 318is til og med! :mrgreen:

Skrevet

gr, nå må du huske at en rund endetut ser oval ut siden den er skråskjært. Tegningene i ETK så ovale ut de også, men det brukes kanskje standardtegninger på slike ting. Jeg trodde både 318i og 318iS hadde ovalt enderør helt til jeg så at 320i hadde oppgitt X*Y mm istedet for bare Z mm. Så ikke gni det altfor hardt inn overfor hagenisse...

Skrevet

I WIN SUCKER! Og du som har en 318is til og med! :mrgreen:

tsk tsk. Gå og finn ut hva du skal studere du og ikke sitt på forum hele tiden. :wink: Menneh uansett, skal dette sveises på eller?

Skrevet
tsk tsk. Gå og finn ut hva du skal studere du og ikke sitt på forum hele tiden. :wink:

Har nesten gitt opp det nå. Fant ut at det er lokale opptak på forkurs også, så hvis jeg skal ha de som backup må jeg sende ut 20 søknader til (pluss samordna opptak). Herreguuuuuuud. Verste er jo kopieringen, Tror jeg er oppe i 1500,- i kopiering hvis jeg skal gjøre det på posten. Finner nok et annet sted gitt. Og faenskapet må jo poststemples i morgen, så jeg har ikke spesielt god tid... Skal hente en attest på Forus i morgen tidlig, så skal alt kopieres opp og snekres sammen i et utall konvolutter. Herregud for et arbeid!

Menneh uansett, skal dette sveises på eller?

Tviler på det. Sikkert en slangeklemmeish sak som henger på dingsen. Det var det på min, og det er det normale. Eventuelt en eller flere skruer som skrus inn for å klemme rundt røret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...