Gå til innhold

"raslelyd" fra motoren


gsrl
 Share

Anbefalte innlegg

Hmm, har en sånn rar lyd når bilen står i fri, men når jeg trykke inn clutchen da forsvinner lyden, sku tru d var ventilbanking, men e vel noe med clutchen?? tikk-tikk lyd :lol:

Sånn som du forklarer det med at lyden kommer når clutchen er ute og bilen (kassa) står i fri, tyder på at det er utløserlageret. Men tikkelyd... Pleier somregel å komme en raslelyd.

Det utløserlageret... Er det som regel med hvis man kjøper ny clutch? Har akkurat denne lyden på min e30 318i M40. Er det skadelig?

Det kommer litt an på hvor du kjøper clutchen? Noen plasser har sett med trykkplate, lamell og lager, mens andre selger dem hver for seg.

Om det er skadelig... Det er somregel ikke farlig, har hatt biler med dårlige utløserlager uten å gjøre noe med det over lang tid. Men skal du alikevel bytte clutchen så er det bare å bytte lageret med en gang, det er ikke så dyrt at det er værdt å utsette. Irriterende er den lyden også, høres så jalla ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke rundt 180k registerkjeden skal byttes?

Hvis det er en '92 325i, så har den M50B25, altså ingen VANOS. Er den produsert i september '92 eller senere blir den regnet som '93-modell, og har M50B25TÜ, altså VANOS. Hvis det er tilfelle, så kan raslelyden godt være VANOSen...

Hva er VANOS??? Har jeg det på min i såfall?? Kan det hende at det er ventil løfterne???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er VANOS??? Har jeg det på min i såfall?? Kan det hende at det er ventil løfterne???

(Enkel) VANOS: http://www.bmw.no/teknisk/en_artikkel.asp?id=5

Dobbel VANOS: http://www.bmw.no/teknisk/en_artikkel.asp?id=26

Tror ikke du har VANOS på din, nei.

Det kan nok være ventilløfterne, men det pleier ikke gi så kraftig lyd såvidt meg bekjent. Ikke at jeg er noen ekspert på området, men uansett... Tror nok heller på kjedet eller kjedestrammeren. Finn noen BMW-mekanikere som kan høre på lyden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...