Gå til innhold

TV sperre E-60/E-61


Anbefalte innlegg

Hmm, dette er ikke noe jeg veit men kan tenke meg.

Det var værtfall slik når jeg monterte pioneer skjermen min.

Da var det slik at skjermen trengte -12v for at skjermen sku vise bilde og ikke den sikkerhetstingen. Tingen var at jeg skulle koble den på brekket, og når jeg drar opp brekket så fikk den jord og dermed skrudde den sikkerhetstingen seg av og du fikk bilde. Jeg kobla derfor den ledningen bare rett på godset og hadde bilde hele tiden.

Akkurat slik som den lampa for at du har på eller av brekket funker. Når du drar opp brekket så får den lampa jord og begynner å lyse.

marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder nok (desverre) ikke den originale TVen. Er det som på E39 må det nok gjøres via softwaren i bilen, og det nekter BMW-forhandlere å gjøre, rett og slett fordi lovverket hindrer de i det...

Vet det finnes muligheter for å omgå det hele, men har ikke URLer til websidene lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk med flissundet motorsenter de driver med programering av styreenheter. vet at de har til audi en motstandsledning som begrenser hastighetsignalet fra motorstyringen. ellers kan du jo sikkert spøøre noen som jobber hos bmw om de tar det på privaten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sperra er der for at man ikke skal kjøre ned små barn som springer etter ballen sin i veibanen mens man ser på fotball på TV. Noen må jo bare beskyttes mot seg selv.. ;)

Håper smilyen er der av en grunn... ;)

De fleste oppdager fort at det ikke egner seg å se TV mens man kjører (been there, done that, nesten kjørt i rompa på en - selv om det var i *veldig* saktegående kø og med automatgir), og så lenge sjåføren ikke ser er det bare positivt med TV.

Ungene i baksetet holder kanskje kjeft og koser seg med tegnefilm istedenfor å hyle og skrike og forstyrre sjåføren. Har sett nok av gale mammaer med hodet rettet mot baksetet istedenfor forover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. ikke ment for å moralisere for mye da.. har stort sett bare positivt å si om multimedia i bil. Men å styre bilen er jo alltid pri.1, så lovverk og reguleringer bør være på plass her.

Mye spennende på vei i nær framtid... masse nye muligheter med digital kommunikasjonsteknologi (DAB radio, WLAN langs veien, DVB-T, UMTS osv...), både når det gjelder sikkerhet og underholdning. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med Z bilene det har jeg lest før å,men det med compact er noen nytt for meg.

Pleide å kalle den for E36 compact.

De fleste gjør det - inkludert meg selv. "etrettiseksslæsjfem" blir litt for pes. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...