///BMW/// Skrevet Juni 9, 2004 Share Skrevet Juni 9, 2004 318ti??? turbo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Juni 9, 2004 Share Skrevet Juni 9, 2004 318ti??? turbo? Det er det mange som tror. Jeg har faktisk sett to stk. til salgs der det har stått i annonsen at bilen har turbo og 140hk. 318ti har en 16 ventilert firer på 1.8 liter med 140hk. Motoren heter M42 og M44. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juni 9, 2004 Share Skrevet Juni 9, 2004 Forøvrig ingen dum motor, selv om den føles litt merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Juni 9, 2004 Share Skrevet Juni 9, 2004 Forøvrig ingen dum motor, selv om den føles litt merkelig. Har din også flere trinn på en måte, når du gir på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juni 9, 2004 Share Skrevet Juni 9, 2004 jepp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 9, 2004 Share Skrevet Juni 9, 2004 Siden dette var en så totaaal avsporing splittet jeg det ut i en ny tråd. Blir mer oversiktelig slik. Og ellers lurer jeg på hva dere mener med flere trinn? Jeg har aldri kjørt verken 318is eller 318ti, men mener dere bare som firere generelt med dårlig bunndrag men ok drag over 4k, eller hva er det snakk om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Juni 10, 2004 Share Skrevet Juni 10, 2004 Du kan tydelig merke at motoren har flere trinn i turtallsregisteret. Det er visst det variable innsuget som gjør mye av det og mange mener en god chip vil utjevne det litt. Min gamle E30 318is hadde nesten lik motor men med et 2-trinns innsug. Den gikk sånn passe opp til ca. 4000 o/min, så "tok den helt av" når det andre trinnet koblet inn. Jeg likte mye bedre denne motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 10, 2004 Share Skrevet Juni 10, 2004 Så det er denne berømte "dippen" i registeret dere snakker om? Har hørt at den skal kunne utjevnes med chip ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Juni 10, 2004 Share Skrevet Juni 10, 2004 Har fristet litt med en chip ja. Jeg kjøpte en chip også sammen med sportskammer (brukt), men det viste seg at den chipen var for samme bil men uten startsperre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juni 10, 2004 Share Skrevet Juni 10, 2004 Chip den og fortell meg hvordan det gikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Juni 10, 2004 Share Skrevet Juni 10, 2004 Jeg tror du må prøve dette først, det er nok best slik.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juni 10, 2004 Share Skrevet Juni 10, 2004 Du er eldst, ta ansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marjusen Skrevet Juni 10, 2004 Share Skrevet Juni 10, 2004 Hehe... Du slipper vel å chippe bilen...eneste jeg gjorde var å kjøpe effektpotte (bakerste del) fra supersprint og ett green filter. Da var det slutt på "dip"'en, flere steg osv. fikk fiint drag over hele registre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marjusen Skrevet Juni 10, 2004 Share Skrevet Juni 10, 2004 318ti = turbo intercooler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juni 10, 2004 Share Skrevet Juni 10, 2004 Haha, yeah right Uansett, jeg har k&n filter og får effektpotte til uka, men skal det ha noe å si da? Trodde forresten at Frode H. har slikt på sin bil og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå