Gå til innhold

Noen som kan anbefale gode 6x9'ere?


Anbefalte innlegg

Joda, de bør jo være bra siden de koster 3000kr paret. De koster ca. dobbelt så mye som de nest dyreste på Bilradiospesialisten. Jeg tenkte liksom mer budget ettersom jeg ikke skal vinne noen konkurranse med de. RockFord Fosgate, er det noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen bilstereoekspert, men tror ikke du bomme noe veldig om du går for RF. Kan godt være man betaler et par hundrelapper for mye, men det betyr vel ikke allverdens om man blir godt fornøyd.

Skal jeg foreslå noe rimelig så foreslår jeg Pioneer til en tusenlapp. Synes de pleier å være veldig bra i forhold til prisen. De har såpass stort volum at de kan lage bra greier til en rimelig penge. Det gjelder flere av de enormt store. Har selv et billig Sony komponentsett fra Bilradiospesialisten foran i min, og må si meg godt fornøyd med det. Det er klart at det spiller ikke som et Infinity-sett til 3k, men så kosta det jo en brøkdel også.

Stikker du innom en eller annen sjappe må du passe på å gjøre det ganske klart hva slags prisklasse du er ute etter. De pleier å være håpløse til å nevne at det i det hele tatt finnes noe rimeligere enn 2k i bilhøyttalerklassen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vill ikke si noe stygt om andre bilstereofabrikanter men min favoritt er Rockford Fosgate.......Ja, betaler littegranne ekstra for merket, det er sant men de har en lydopplevelse som er helt unik. Ikke syns jeg den "vanlige" serien demmes er så dyr heller, koster 1.195,- for "punch" serien 6x9" og 2.095,- for "power" serien 6x9". Må sies da at jeg er ikke fan av 6x9", går heller for et bra komp.sett i stedet for, kanskje det er noe å vurdere???

Pioneer er jo selfølgelig noe å vurdere, de spiller meget pent men har en tendens til å gi seg når du spiller skikkelig høyt, men med et bra høypassfilter bør ikke det være allverdens problem.

Men det et stort "hav" å velge av i denne bilstereoverden, så hær gjelder smak å behag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

jeg bruker faktisk noen lanzar 6*9 " og de er jeg kjempe fornøyd med og jeg har hadt rf og mener de ikke spiller no serlig bedre med tanke på prisen verfal. kun frontsett og 6*9 og jeg synest lyden i bilen min er helt super. alt fra lanzar. og så må dere jo ikke glemme d att forsterkeren er jo halparten av hvorfor en høytalere spiller bra og ikke. best og legge masse penger i en bra forsterker når man skal kjøpe sterio til bil. :9 bare midt synspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt lyden skal komme forfra eller bakfra er faktisk en smakssak. Det "riktige" er at den skal komme forfra, men det er fullt lovlig å like at lyden kommer bakfra også.

Hva slags spiller/forsterker er det du skal bruke høyttalerne sammen med?

Det betyr en del etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få meg noen bedre høytalere i hattehylla og vil bytte de 6x9'ene jeg har. Er på jakt etter noen som gir bra bass og ikke koster skjorta. Noen som har gode tips? Jeg har forsterker, så jeg slipper å drive de av spilleren.

Hvorfor ikke gå opp til 10 x 7!!

DLS har noen som er helt vanvittig råe! Koster ca 2500, men skal love deg at det er verdt det!! Sjekk www.bgaudio.no

der finner du referanse til de!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si det ble liv i denne tråden etter at det ble egen bilstereo-seksjon her inne!

Men legg merke til at iSmannen startet den i juni. Er vel en viss sjanse for at han har funnet en løsning allerede. På den annen side er bilstereoting ofte ting som tar tid, siden det sjelden haster. ;)

Har det blitt noe bra lyd på deg, iSmannen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...