Gå til innhold

Noen som kan anbefale gode 6x9'ere?


Anbefalte innlegg

Men legg merke til at iSmannen startet den i juni. Er vel en viss sjanse for at han har funnet en løsning allerede.

Stemmer jo at han har det. Jeg burde vel husket dette, siden vi har diskutert løsninger på et annet forum. Hvis jeg ikke tar feil ble det et eller annet 6x9" på ham, med adapter fra Bilradiospesialisten. Jeg har det samme, og er sånn passe fornøyd. Har hatt liggende et frontsett i flere måneder nå, så det stemmer det du sier Gunnar. Ting tar tid når det ikke er så viktig.....

Når jeg først har tatt ut subkasse og forsterker (pga vekt) så haster det plutselig ikke så mye med å få lyden frem. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører nå på audiobank komponentsett på 5 1/4" både foran og bak...

Jeg var ganske fornøyd til jeg begynte å høre skurr/klirr lyder når jeg spiller lavt.. Dette forsvinnner merkelig nok når jeg skrur opp, og da skurrer di ingenting.. Men jeg tror jeg skal gjøre noen forsøk etterhvert på å bygge om frontsettet på et vis sånn at det er mulig å få litt mere lyd.. Lyden forsvinner så når høytaleren er plassert så langt under og nede.. Men det er jo forsovidt veldig greit at det går ann å sette inn 5 1/4 komponenstett uten å gjøre noen andre forandringer enn å file litt på boksene bak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo forsovidt veldig greit at det går ann å sette inn 5 1/4 komponenstett uten å gjøre noen andre forandringer enn å file litt på boksene bak..

6.5" foran og 6x9" bak originalt i Neonen! Bra bil for bilstereofolk. 48k og den er din... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører nå på audiobank komponentsett på 5 1/4" både foran og bak...

Jeg var ganske fornøyd til jeg begynte å høre skurr/klirr lyder når jeg spiller lavt.. Dette forsvinnner merkelig nok når jeg skrur opp, og da skurrer di ingenting..

Høres ut som statisk støy som ligger med fast styrke, høres når volumet er bra men forsvinner (les: høres ikke) ved høyere volum.

Skyldes nok enten drivverk i CD-enhet eller så er det noe som generer støy ett sted i ledning/strømnettet.

Hadde dette fenomenet i en bilstereoinstallasjon jeg lagde, viste seg å være tuppen av skruene som forsterker var festet med lå og rubbet mot karosseriet. Skrudde disse en omdreining ut og støy borte... Ikke så mye som skal til når det gjelder flyt av elektroner...sometimes.. Problemet ligger som regel i å lokalisere støykilden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som statisk støy som ligger med fast styrke, høres når volumet er bra men forsvinner (les: høres ikke) ved høyere volum.

Skyldes nok enten drivverk i CD-enhet eller så er det noe som generer støy ett sted i ledning/strømnettet.

Nei, det er ikke statisk..

Det er en klirrelyd, som om membranen kansje er en liten smule løs eller noe lignende, hadde det på en 10" også.. Denne laget mere fluff lignende lyder.. :P Men jeg vet ikke helt, men tror nok det er at den er gått litt i sømmene. Får vell kjøpe ny når jeg finner en bag med penger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si det ble liv i denne tråden etter at det ble egen bilstereo-seksjon her inne!

Men legg merke til at iSmannen startet den i juni. Er vel en viss sjanse for at han har funnet en løsning allerede. På den annen side er bilstereoting ofte ting som tar tid, siden det sjelden haster. ;)

Har det blitt noe bra lyd på deg, iSmannen?

Seså, det var liv i denne her ennå! Nei ikke noe mer lyd på meg ennå. FTK'en mumler om hengerfeste etc. Og så blir det noen Thule-takbøyler for vinteren sin del. Og de Hellalyktene må jeg vel få kjøpt etterhvert ;) Pengene forsvinner i et rasende tempo...

Bilstereo får komme til våren igjen. Tenkte å levere den inn for å få montert noen skikkelige frontsett så får jeg heller leve med mine halveis ok Sony 6x9'er baki. De gjør nytten og som du sier, Bilstereo Tar Tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...