Gå til innhold

Motorbytte E30 -87mod 320i til -89mod 320i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å bytter motor i min E30 320i -87 modell

Og lurer på hva som passer og ikke passer, siden den nye har Motronic. Og den gamle har L-Jetronic.. Lagt om hele ledningssettet til hjernen og fram til den store kontakta i motorrommet.. Hvor noen ledninger mangler i antall fra den nye til den gamle.. Har det noe å si?

Lurer også på hva de tre ledningene like ved kontakta til hjernen er til, de har nemlig ulik farge fra det gamle til det nye ledningssettet??

Da jeg setter på tenninga skulle bensinpumpa ha startet, eller gjør den ikke det med Motronic??

Ellers vet jeg at radiator/ekspansjonstank ikke er det samme..

Også koblingene til bremsekraftforsterker er ulik..

Noen som har delene billig?

:?::?::?::?:?:?:?:?:?:?::?::?::?::?::?::?:

Skrevet

Okidoki...

Ingen som vet om kontakta passer?

Sliter med å få liv i den.. Og hvis kontakta passer, har jeg litt mindre og tenke på...

Skulle gjerne hatt koblingskjemaer på den gamle og nye....

Skrevet

di tre ledningan fra hjernen er ekstra utstyr på 89 mod tru e,for å få turteller å økometer te å verk så må du legg opp to ledninga fra kontakten te bilens ledningsnett (atmæ sikringsboks) å te den lille kontakten i hanskerommet, kontakten i hanskerommet har tre ledninga, den grønne træng itj du å bruk,du ska bruk ei som æ svart å ei gul,kontakten fra ledningsnettet æ dæ ei ledning som æ svart å kvit å ei som æ svart. :) hvist den ikke vil start så må du lytt ette om dysan tikke når du kjører startern hvist ikke så kan du prøv å bytt om kontaktan atmæ service kontakten. :) e ha helle på mæ ta ledningsnettet på biln min nylig sjøl så e ha prakkas litt mæ dæ e å! :wink:

Skrevet

Høres bra ut....

Så slik jeg forstår det skal bilen starte uten at disse ledningene er koblet til.. Og motorkontakta passer fra den gamle til den nye..

:roll::roll::roll:

Skrevet

bilen starter uten ledingene til turteller å økometer ja, har du prøvd å byttet på kontaktene atme service kontakten? skal være to sorte kontakter med tre ledninger i hver kontakt (en sensor til tenning og en til turtallsperren) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...