Gå til innhold

Har opplevd en time med 269hester og turbo..


///M
 Share

Anbefalte innlegg

En kompis av meg kjøpte en Saab 85modell 2liters turbomotor med 269hester.

Må bare si jeg når jeg satt i den, tenkte jeg kun på M3 og M5, hva slags opplevelse jeg ville få da.

Det var kun 269 hester i den, aaiiiiiiiiii jeg nærmer meg 321hester.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En kompis av meg kjøpte en Saab 85modell 2liters turbomotor med 269hester.

Må bare si jeg når jeg satt i den, tenkte jeg kun på M3 og M5, hva slags opplevelse jeg ville få da.

Det var kun 269 hester i den, aaiiiiiiiiii jeg nærmer meg 321hester.........

Hvis dette stemmer (at det ikke er "jesus-hester"), så kommer ikke girkassen til å vare lenge! På de SAAB'ene så tåler ikke kassen mer en litt over 200 HK, så ryker de som bare F! Til informasjon....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... den er knall fin den da vettu!!! bare og gjøre det ørtlig med en gang så slipper du og skru daglig...

Orket ikke mer av det turbo projektet jeg hadde gående så da kjøpte jeg heller en ferdig turbo bil! SKal kjøre rundt den CSL kringla di :roll::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg kjøpte en Saab 85modell 2liters turbomotor med 269hester.

Må bare si jeg når jeg satt i den, tenkte jeg kun på M3 og M5, hva slags opplevelse jeg ville få da.

Det var kun 269 hester i den, aaiiiiiiiiii jeg nærmer meg 321hester.........

Hvis dette stemmer (at det ikke er "jesus-hester"), så kommer ikke girkassen til å vare lenge! På de SAAB'ene så tåler ikke kassen mer en litt over 200 HK, så ryker de som bare F! Til informasjon....

Han mente at girkassa er skifta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mente at girkassa er skifta...
Det hjelper fint lite, for de kassene tåler det ikke, selv når de er helt nye! Å få tak i sterkere kasser er bortimot umulig og koster visstnok en fot og en arm og litt til... Kilden min for dette er Brede Nordahl, mangeårig SAAB-tekniker og nå eier av Norhspeed her i Bergen. Han driver med trimming/ombygging av motorer, spesialfelt er SAAB og turbo... Her på i Hordaland er han regnet som SAAB-Turbo-guru! Be kameraten din om å kjøre litt rolig og forsiktig, så holder den nok en stund til! Får han problemer med noe, så kan han ringe Brede på 55 96 05 18. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakke sjangs! Og komme under 8 minutter er det bare syke mennesker som gjør... Hadde kommet inn på sånn 12 minutter vel!!! Du hadde vel rekt en burger og en milkshake før jeg kom inn :D

Du hadde nok hatt god sjanse til å klare bedre enn 12 min.

20,832 km 11,45 = 106 km/h Ford Focus 1.8 Diesel Estate, Chris Rae, UK 2000.

20,832 km 12,11 = 103 km/h 2000 Ford Fiesta Zetec 1.25, Charles Neal UK 2003.

;)

Tror ikke Haakon heller har vært under 8 min. At det er mulig med hans bil - joda, men det krever nok en del trening. :)

Du har ikke vært på ringen enda, Haakon? Er det i august dere skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mente at girkassa er skifta...
Det hjelper fint lite, for de kassene tåler det ikke, selv når de er helt nye! Å få tak i sterkere kasser er bortimot umulig og koster visstnok en fot og en arm og litt til... Kilden min for dette er Brede Nordahl, mangeårig SAAB-tekniker og nå eier av Norhspeed her i Bergen. Han driver med trimming/ombygging av motorer, spesialfelt er SAAB og turbo... Her på i Hordaland er han regnet som SAAB-Turbo-guru! Be kameraten din om å kjøre litt rolig og forsiktig, så holder den nok en stund til! Får han problemer med noe, så kan han ringe Brede på 55 96 05 18. :)

Kjøre pent med den gjør han ikke..

Men jeg skal si fra til han og gi han det nr i tilfelle noe skjer, ellers takk :)

Men en ting jeg lurer på, han mener at turboen i bilen er ikke ettermontert,

bien ble bygd sånn som den er fra fabrikken med 269hester, har ikke no peiling på saab, men hadde dem 269 originale hester i 2.0liters rekkefirer i 1985 husker ikke hvilken bil det er, men det er en eller annen Saab 9000 eller 900 turbo eller no...

Og hvis bilen virkelig ble bygd fra fabrikken med 269hester, så har jo dem satt i en girkasse som tåler det eller hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...