Gå til innhold

Har opplevd en time med 269hester og turbo..


///M
 Share

Anbefalte innlegg

Selv om vi er relativt anonyme her på forum betyr ikke det at alle er juger da... :P Men som du sier det er ikke alltid lett og vite når folk skrøner.

Og ang f*rden så er den ett leketøy men jeg kjører BMW og da!

Og er vel mer eller mindre BMW frelst, men har mye rare biler i ny og ne :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vil ikke påstå at man er mindre til å stole på selv om man kjører noe annet enn BMW, eller for å si det på en annen måte: vil ikke AKKURAT påstå at BMW-eiere er mer til å stole på enn andre.

Har møtt og hørt jævla mye rart blant BMW-folk. Finner både kjernekarer og de største idiotene i BMW-miljøer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt sagt GR.

Vi utvikler jo ett litesamfunn her inne da og stoler vel mer på hverandre etterhvert som forumet vokser mer og mer :D

Men over til noe annet som jeg skrev tidligere i forumet:

Herr Kenneth høiom som det tidligere var ref. til har da under bygging en E12 med den gammle motoren til Kilander brødrene fra sverige. En gammel M30 3.5L med ei god snurre på. Dette skal bremses i nærmere fremtid og målet er 500+ og etter ett par prøve turer tror jeg nok det holder (drar skinn av pølsa) :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte mennesker har en lei tendens til å overdrive og å finne på ting når de tror at de er anonyme... En del av dere her kjenner jo til dusten på B4U-forumet som påstod at jeg kjøret jevne 57-sekundere på "Skogen"... Akkurat den saken var jo så opplagt dum, at nesten hvem som helst skjønte det... :) Ellers, så er vel, sansynligvis, antallet nordmenn som har kjørt Ringen på under 8 minutter mulig å telle på én hånd...

Jeg er ening med GR at man hører mye rart i alle bilmiljøer, BMW-miljøet er intet unntak! Kanskje i Ladaklubben (hvis den finnes) er det lite skryting og lyging, i alle fall når det gjelder fart/tider! :D

Patrick, for min del må du kjøre hva som helst, egentlig! :) Det med F*RD og pålitelighet var litt flåsete, men så er jo sig'en din litt flåsete på et BMW-forum... :) Du er sikkert enig?

At den E12'en kommer til å dra skinnet av pølsen er jeg ikke i tvil om!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte mennesker har en lei tendens til å overdrive og å finne på ting når de tror at de er anonyme... En del av dere her kjenner jo til dusten på B4U-forumet som påstod at jeg kjøret jevne 57-sekundere på "Skogen"... Akkurat den saken var jo så opplagt dum, at nesten hvem som helst skjønte det... :)

Din og Thorleifs kompis ja. Det der var bare nok et eksempel på hvor mye rykter og dritt det er i motormiljøene. Ikke rart at mange (f.eks Jonus) ikke vil si stort om bilen og lar tidene på stripa tale for seg selv.

Ellers, så er vel, sansynligvis, antallet nordmenn som har kjørt Ringen på under 8 minutter mulig å telle på én hånd...

I gateregistrerte biler eller tenker du totalt nå?

I løpssammenheng må det da være en del som har kjørt den under 8 min?

Jeg er ening med GR at man hører mye rart i alle bilmiljøer, BMW-miljøet er intet unntak! Kanskje i Ladaklubben (hvis den finnes) er det lite skryting og lyging, i alle fall når det gjelder fart/tider! :D

Er litt ironisk hele greiene med BMW. Jeg ser ikke på meg selv som en idiot, verken da jeg hadde BMW eller nå, men da jeg for litt siden traff et par jeg trengte å veksle ca. tre ord med før jeg skjønte de var totale idioter, så ble jeg ikke veldig overrasket da det viste seg at de kjørte BMW. Det virker som BMW har en tendens til å tiltrekke seg mer høylydte idioter enn mange andre merker, men det gjelder nok alle "statusmerker".

Patrick, for min del må du kjøre hva som helst, egentlig! :) Det med F*RD og pålitelighet var litt flåsete, men så er jo sig'en din litt flåsete på et BMW-forum... :) Du er sikkert enig?

Signaturen er morsom den. Han har jo ix også. ;) Men nå det er sagt så er vel ofte Cosworth-folk flinke til å telle hester. Rulla til Ydstebø og Bakke er populært kalt "hjerteknuseren", og jeg tror ofte de hjertene tilhører Cosworth-eiere... :)

Høres forøvrig moro ut den E12en. Blir det ren banebil eller skal den være gateregistrert?

Du får få Høiom inn hit, Patrick. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skryte paver er det nok av overalt ja, ikke tvil om det. Men seriøsiteten kommer vel etterhvert som vi skrives og vi ser hva vi står for, kan og mener :D (på godt og på ondt) :?

Er faktisk så BMW frelst jeg da så jeg har tatovert ///M på brystet mitt over hjertet(kanskje litt drastisk men men).

Kommer alltid til og elske BMW men prøver litt annet nå og da, og spes. når dette kom opp med cosworth'en. Det er egentlig en kamerat som skulle selge den og har pusse og skina på den i lang lang tid nå med blant annet: nylakkert hele bilen bit for bit, ny motor bygget av Jenspped enginering, nye bremser, foringer, understell, clutch etc etc etc...

Så kjøpe han seg RS4 og da måtte projektet selges og her står da jeg med cosworth :D

Og er vel litt mer enn de orginale 227 hestene i den nå men tall kan ikke alttids kalles fakta før jeg får benket den.

Ellers skal jeg jo beholde IX'en.

Kenneth er vel innom her i ny og ne tror jeg men han har så mye og gjøre med alle de prosjekta og jobben sin så tiden strekker vel bare ikke til.

Ellers skal vel E12'en brukes mest som show bil på banen, legger ikke så mye vekt på vegholdning og runde tider der.

En liten drøm vi har er og fylle opp bilen med 5 kæll, melde oss på breisladden og banke ræva på alle de andre med full bil... heheh :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en med en 4WD Sierra som kjører helt vanvittig på Revebanen utenfor Stavanger. Han totalknuser all konkurranse. Siste tiden hans er 1:44 på to runder med R-dekk (1 sek mer på gatedekk). Det beste noen M3 har vært på er Jens Nemeth (kjører rally med en Integra Type-R) i en E30 M3, han kjørte 1:48 tror jeg. Ove Kvam og disse ligger litt over 1:50. Så kommer hele mølja deretter.

Bru i Sierraen er helt i en egen klasse. Bortsett fra en med en VW Buggy da, men det blir liksom mer locost. Den veier bare 550-600kg og har 120-130 gamp. Han har ca. like tider som Cossien.

Cosworther kan med andre ord være rimelig potente banebiler, men det er nok også liten tvil om at føreren er dyktig. Han har også kjørt vanvittig mye på den banen, og banen er liten, så 4WD er nok en stor fordel.

Her er den nevnte:

bruk1.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri om de hadde en original bil levert med 2-liter på 269hk i 1985. Cosworther var jo gromsaker, og de hadde 215hk (eller hva det var) fra en 2-liters turbomotor i 1988 (?) og oppover.

Ta en titt i vognkortet og se hva som står på effekt... Det står oppgitt i kW, og er sannsynligvis originaleffekten.

det står ikke noe effekt tall der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers, så er vel, sansynligvis, antallet nordmenn som har kjørt Ringen på under 8 minutter mulig å telle på én hånd...

I gateregistrerte biler eller tenker du totalt nå?

Ja, gatebiler! Og "vanlige" mennesker, ikke proffe (Rustad, mm.). Burde ha skrevet det med en gang... :)
Er litt ironisk hele greiene med BMW. Jeg ser ikke på meg selv som en idiot, verken da jeg hadde BMW eller nå, men da jeg for litt siden traff et par jeg trengte å veksle ca. tre ord med før jeg skjønte de var totale idioter, så ble jeg ikke veldig overrasket da det viste seg at de kjørte BMW. Det virker som BMW har en tendens til å tiltrekke seg mer høylydte idioter enn mange andre merker, men det gjelder nok alle "statusmerker".
Ja, bare tenk på alle idiotene som kjører MB! :) Enkelte merker har en "magnet" på idioter, du har nok helt rett i det! :)
Signaturen er morsom den. Han har jo ix også. ;) Men nå det er sagt så er vel ofte Cosworth-folk flinke til å telle hester. Rulla til Ydstebø og Bakke er populært kalt "hjerteknuseren", og jeg tror ofte de hjertene tilhører Cosworth-eiere... :)
Jeg kjenner Rune Ydstebø (traff ham første gang i 1997, men ble "kjent" på nettet i '95), han er en meget kunnskapsrik og entusiastisk person! Det mekkelokalet som han og Stig Bakke har, er helt utrolig!! Planen ver å kjøre CSL'en på hjerteknuseren, men han hadde hendene fulle den dagen Thorleif og jeg var innom. Det morsomme er jo at Thorleif kjenner Rune også, fra de var barn! Verden er ikke stor! :)

Ellers så har vi vår egen "hjerteknuser" her i Bergen også; Polly Motorsport sin rulle. Var på den i forrige uke, men BMW har vært så "hyggelige" å legge inn en sperre på vel 6000 r.p.m. når forhjulene ikke har samme hastighet som bakhjulene! 280 HK på like under 6.400 rpm... Maks effekt ligger på 7900 r.p.m.... Festlig! NOT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...