mAZE Skrevet Juli 6, 2004 Skrevet Juli 6, 2004 Har ett forholdsvis stort problem med alarmen om dagen. Etter at jeg har låst bilen og ventet noen minutter går alarmen for fulle mugger. Er original alarm. (Fortsatt en 97mod 528) Er det en føler eller noe som slått seg vrang da eller?
hagenisse Skrevet Juli 6, 2004 Skrevet Juli 6, 2004 Hvis ikke det konstant er noen som prøver stjele den
Gunnar Skrevet Juli 6, 2004 Skrevet Juli 6, 2004 Er nok bare ensom. Biler liker kos. Gi den en god vask og polering, så blir det nok bra.. Nei, vet ikke jeg. Kan være bilen logger hva alarmen slår ut på? Er ikke sikker jeg... Hvis den gjør det kan du jo få lest av hvilken sensor det er som slår ut.
Diesel power Skrevet Juli 6, 2004 Skrevet Juli 6, 2004 Høres ut som at du bør sjekke kupe detektoren din(bevegelses sensoren). Den kobler som regel inn med en tidsforsinkelse. Om den registrerer noe, vil den ikke gå før etter en gitt tid etter at alarmen er aktivert. Gjelder forsåvidt også en del av alarmene som har egen glassdetektor.
mortenfl Skrevet Juli 7, 2004 Skrevet Juli 7, 2004 prøv og fjerne sikringen noen sekunder for og resette alarmen(gjelderdefa).
mAZE Skrevet Juli 7, 2004 Forfatter Skrevet Juli 7, 2004 Det jeg har er da en Origianl alarm, vet ikke om det blir det samme som en Defa jeg?? Hvor sitter kupe detektoren a? Og hvordan skal jeg sjekke den? Bytte den ut med en annen en? Ikke umulig at jeg har glassdetektor, hvor sitter evt de sensorene. Hvordan skal jeg da finne ut at det er den/de det er noe galt med.. Er det noe logg system som GR snakker om? Har rett og slett ikke peiling på alarm. Men, jeg får vel være mer sammen med bilen da, er jo heldigvis ferie snart nå, så da har vi ihvertfall 3uker sammen.
Diesel power Skrevet Juli 7, 2004 Skrevet Juli 7, 2004 Kjenner ikke din alarm, men det er mulig å koble ut både rute og bevegelsessensor på de fleste alarmer. Står sikkert koder i bruksanvisningen, om du har den da? På f.eks Defa benyttes tenning og fjernkontrollsignaler for å komme inn på "meny". Brukes gjerne i forbindelse med hund i bilen, ved hagelbyger kan det være kjekt, og noen reagerer faktisk på vandring f.eks ombord i en ferge. Men da er det som regel en trykksensor som sitter der i tillegg. I slike "menyer" kan man også regulere følsomheten på de enkelte sensorer. Defa er jo en OK alarm, men det beste med den er utvidelsesmulighetene for de som er glad i litt dill dall. Man kan sette inn flere moduler i ett slags PLS system. Og man kan da med fjernkontrollen, styre det man måtte ønske i bilen. F.eks Defa Warm Up, vinduene, takluken, bagaseluken, starte bilen osv osv. Jeg oppgraderte i tillegg Defa Batteri laderen og ledningsnettet slik at det tålte ett 800w musikkanlegg. Var kjekt om sommeren når vi kunne sitte med fjernkontrollen utenfor jeepen og spille uavbrutt, såfremt 220v var tilgjengelig. Fins en del kule strender med strømuttak. Litt harry, men kult!!!
Kjetil 323i E36 Skrevet Juli 10, 2004 Skrevet Juli 10, 2004 Har det samme problemet på min orginale alarm. Til meg kan det derimot variere når den slår ut, altså noen ganger virker den som den skal og noen ganger slår den seg på. De jeg har snakket med sier at det som regel er en eller annen kontakten i f.eks. dørene eller lignende. Tror også du skal få lest det av hvilken kontakt det eventuelt er ved å ta deg en tur til en BMW forhandler.
Diesel power Skrevet Juli 10, 2004 Skrevet Juli 10, 2004 Kanskje ett dumt spørsmål men, kan de ikke få det fram på diagnose når det gjelder org.utstyr? Eller får man bare fram motor og gir der? Alarmer som virker uregelmessig er ikke det morsomste å søke på da, men skulle det være en av kontaktorene i dører, luker eller panser, må det nesten være brudd ett sted. Det er som regel helt enkle givere som skal gi ett kontinuerlig signal, og er veldig enkle å feilsøke på. Noen litt mere avanserte alarmer leser også endring i motstand og gir alarm på det. Men skulle ikke tro det er tilfelle med disse alarmene.
Diesel power Skrevet Juli 11, 2004 Skrevet Juli 11, 2004 Ja, det kan jo være ett forsøk verdt d. Men ville kanskje heller benyttet Lectra Clean og en siliconspray beregnet for el.komponenter istedet. Men selv så er jeg tilhenger av å feilsøke først, reparere etterpå. Kan spare seg for både tid og irritasjon da. Om man ikke har en klar oppfatning av hva som er galt da selvfølgelig. Men slik er det som regel ikke med alarmer!!! Man bør også kunne litt grunnleggende elektro. Det er forbausende lett å fucke opp hele unit`en om man setter strøm på, eller sender for mye strøm der det ikke skal. Evt.øke motstanden på feil sted.
mAZE Skrevet Juli 11, 2004 Forfatter Skrevet Juli 11, 2004 Takk for mange tips. Er lite greie på elektronikk, så da blir det nok en tur på Sulland Auto på Gjøvik da tenker jeg. De burde vel ha litt greie på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå