Gå til innhold

Bilen starter ikke :(

Prog_Kick
 Share

Anbefalte innlegg

Omtrent hver morgen når jeg skal starte bilen så hører jeg bare wrooooon.. den tar liksom ikke tak i motoren for å dra den igang, den bare spinner.. vet/eller har noen vært borti dette problemet? Det skjer av og til etter å ha kjørt en stund,men da starter den på 2 eller 3 forsøk..

Hvis jeg setter den fra meg over natten er det klin umulig å få start på den igjen.. Har noen noen råd/tips ang hva jeg bør se etter?

batteri/tennplugger/startmotor?

Det er en 318is 93 model.

takk for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke byttet starter på en Bmw før, men ser ikke noe grunn til at det skal være noen hekse kunst.....

Hvis det da ikke er trangt eller vanskelig å komme til....

Som mortenfl sier er det 2-3 skruer og 2 ledninger så er den løs.

Men ikke noe i veien med å la et verksted gjøre det.

Så lenge det du hører en "fin" "vrooon" lyd når du prøver å starte og ikke en skrapete / knasete/ hylelyd.... så holder det med å bytte starteren. Har du derimot hørt denne ulyden en del, så kan det hende at du må bytte svinghjulet mellom girkassa og motoren. Og det er mye jobb....

Men høres ikke ut som det er tillfellet for her.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok..jah jeg pratet med en som driver verksted og han mente det va innslaget på startmotoren som var gåen, kurant å fikse det, eneste var at jeg muligens måtte under bilen for å komme til..

Vet noen om denne jobben står forklart i dem haynes verkstedhånbokene?

Hadde vært greit med en av dem hvis det står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk tak i startmotor idag..eneste problemet er å få montert den..

den gamle sitter fast med 2 skruer, en på hver side.. den som er på yttersiden fikk jeg av..men ikke #¤"# om jeg kommer til den andre, som ligger ca rett under innsugsmanifolden.. så hvis noen har montert startmotor på e36 så vær så snill å gi meg noen tips om hvordan jeg kan få komme til skruene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok..tror eg lar et verksted montere den da.. sikkert lurest det..

Hvordan merket du at det var startmotoren din?

Vil prøve å berolige meg selv med at det KUN er den som må byttes... :(

den starta ikke avogtil når jeg dreide nøkkelen, brukte lang tid på å starte når jeg har vridd nøkkelen, viste til en mekaniker, han starta og slo av bilen flere ganger og sa at det er startern din.

tror ikke du burde gjøre det selv hvis du ikke vet litt fra før av, så litt vanskelig ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...